Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mulig å selge reservasjonen?

Startet av Superelbilen, torsdag 11. januar 2018, klokken 13:15

« forrige - neste »

mthoring

En kollega uten Tesla reserverte for noen dager siden, og fikk tilbud om å konfigurere dagen etter. Så å ha reservert tidlig (og være eier fra før) ser ut til å ha fint liten verdi.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Handyman

Sitat fra: Garasjen på fredag 14. desember 2018, klokken 19:50
Da er det sikkert flere med meg som har fått tilgang til å bestille model 3. Skulle noen være interessert i å betale litt for plassen, ta kontakt bilen blir nok for liten for meg.
Tror ikke det er mye å tjene, når hvem som helst kan reservere og deretter bestille dagen etterpå, og kanskje til og med få bilen før de som har stått på venteliste siden -16. ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jkirkebo

Sitat fra: mthoring på fredag 14. desember 2018, klokken 19:59
En kollega uten Tesla reserverte for noen dager siden, og fikk tilbud om å konfigurere dagen etter. Så å ha reservert tidlig (og være eier fra før) ser ut til å ha fint liten verdi.

For LR og P ser det slik ut. For de som skal ha SR tror jeg dog en tidlig reservasjon + Tesla fra før kan gi vesentlig raskere levering enn for nye reservasjoner.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

anorway

Sitat fra: mthoring på fredag 14. desember 2018, klokken 19:59
En kollega uten Tesla reserverte for noen dager siden, og fikk tilbud om å konfigurere dagen etter. Så å ha reservert tidlig (og være eier fra før) ser ut til å ha fint liten verdi.

Det vet du ikke før bilene blir levert. Mistenker at leveringene blir prioritert i forhold til reservasjonskø og tesla eierforhold.

emurof

Sitat fra: Garasjen på fredag 14. desember 2018, klokken 19:58
Eventuelt...Hva tenker dere er mest salgbart?

Performance eller Dual motor med eller uten autopilot? autopilot er priset til 41800kr

Performance er jo for de som har så mye penger at de ikke vet hva de skal gjøre med dem, så de kjøper vel like gjerne ny? :laugh:

mthoring

Sitat fra: anorway på fredag 14. desember 2018, klokken 21:57
Sitat fra: mthoring på fredag 14. desember 2018, klokken 19:59
En kollega uten Tesla reserverte for noen dager siden, og fikk tilbud om å konfigurere dagen etter. Så å ha reservert tidlig (og være eier fra før) ser ut til å ha fint liten verdi.

Det vet du ikke før bilene blir levert. Mistenker at leveringene blir prioritert i forhold til reservasjonskø og tesla eierforhold.

Ja, det kan jo hende at de prioriterer når bilene produseres. Men de har lovet at alle som bestiller før januar skal få innen sommeren. Bare det at de har sagt det vil jo nødvendigvis dempe interessen for å betale ekstra for en bil solgt på finn. Vi snakker jo ikke Opel, eller for den saks skyld, Hyundai volumer her, så det kan godt hende de klarer å levere på det.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

christian1986

Spent på hvor lett det blir å selge. Er i en posisjon der jeg har bestilt to, men egentlig bare trenger en... Så tør jeg fullføre begge... Burde vel kanskje være mulig å få solgt uten å tape noe.. (Har Model S i dag, så burde få tidlig)...


Magnus Hansen

Sitat fra: christian1986 på tirsdag 18. desember 2018, klokken 14:25
Spent på hvor lett det blir å selge. Er i en posisjon der jeg har bestilt to, men egentlig bare trenger en... Så tør jeg fullføre begge... Burde vel kanskje være mulig å få solgt uten å tape noe.. (Har Model S i dag, så burde få tidlig)...

Hva er poenget hvis du ikke trenger to og ikke forventer å tjene penger?

christian1986

Ha muligheten:P.. Kan jo være jeg er fornøyd og vi ender opp med to Model 3....

lirekassa

Sitat fra: jkirkebo på fredag 14. desember 2018, klokken 21:52
Sitat fra: mthoring på fredag 14. desember 2018, klokken 19:59
En kollega uten Tesla reserverte for noen dager siden, og fikk tilbud om å konfigurere dagen etter. Så å ha reservert tidlig (og være eier fra før) ser ut til å ha fint liten verdi.

For LR og P ser det slik ut. For de som skal ha SR tror jeg dog en tidlig reservasjon + Tesla fra før kan gi vesentlig raskere levering enn for nye reservasjoner.

Skjønner ikke helt hvorfor det skulle være så lang ventetid på SR når de først bestemmer seg for å begynne å produsere for det europeiske markedet. Et par ukers produksjon så er hele etterspørselen i Norge dekket i ett jafs.

golo

Sitat fra: lirekassa på tirsdag 18. desember 2018, klokken 14:37
Sitat fra: jkirkebo på fredag 14. desember 2018, klokken 21:52
Sitat fra: mthoring på fredag 14. desember 2018, klokken 19:59
En kollega uten Tesla reserverte for noen dager siden, og fikk tilbud om å konfigurere dagen etter. Så å ha reservert tidlig (og være eier fra før) ser ut til å ha fint liten verdi.

For LR og P ser det slik ut. For de som skal ha SR tror jeg dog en tidlig reservasjon + Tesla fra før kan gi vesentlig raskere levering enn for nye reservasjoner.

Skjønner ikke helt hvorfor det skulle være så lang ventetid på SR når de først bestemmer seg for å begynne å produsere for det europeiske markedet. Et par ukers produksjon så er hele etterspørselen i Norge dekket i ett jafs.

$$$$$

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA