Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Spenningsforsyningen ble avbrutt"

Startet av emmern, torsdag 11. januar 2018, klokken 11:16

« forrige - neste »

emmern

Hei! Jeg lader på et fellesanlegg der hver kontakt ser ut til å ha en ledning. Men etter varierende tid så kutter ladingen og viser "Spenningsforsyningen ble avbrutt". Er dette pga at flere lader og det blir varmegang i ledningsnettet? Opplever aldri dette hjemme.

Laderen lyser konstant rødt.

Sitate-styring: Handlingen kan ikke gjennomføres

Ladingen ble avbrutt, fordi kjøretøyet ikke har noen spenningsforsyning. Kontroller om strømforsyningen fungerer som den skal.

Noen ganger lader den plutselig av seg selv igjen men det kan ta flere timer. Dette gjør at jeg ikke kan stole på om bilen er fulladet.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

KjellG

Trolig for mange som lader slik at sikringen går. Etter en stund er deten eller annen som legger sikringen inn igjen.

emmern

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Erlingni


emmern

Takk, da var det vel det. har skrudd ned til 5A og prøver på nytt i morgen.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

fantonsen

Sitat fra: Erlingni på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:44
Sitat fra: emmern på torsdag 11. januar 2018, klokken 13:39
Da hadde den vel ikke lyst i det heletatt?
Jo. Statuslampene får strøm fra bilen.

Hvis dette er tilfelle, så kan vel det enkelt sjekkes ved å ha kladden i stikkontakten uten å ha den andre enden plugget inn i bilen. Hvis det da fortsatt er rødt lys, så må den jo få noe strøm fra kontakten. Hvis ikke, så er det helt dødt.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

TB

Bilen skal ikkje åpne rele før pilotsignalet er korrekt, og treng strøm inn før dette kan skje. Lampene på EVSE skal dermed ikkje lys om ladekabel ikkje er kobla til kontakten.

Kan årsaken være at spenning blir for låg, slik at bilen avbryt lading, men ikkje for låg til at lampene slutter å lyse.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

emmern

Da jeg kom til bilen var det rødt lys på bilsymbolet på ladekladden og slukket på de andre. Da jeg dro ut kontakten i støpselet (i veggen, ikke bilen) og satte den inn igjen, så funket det igjen.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Vronn

Dette skjer hos meg også. Det skjer når ladekontakten står tilkoblet strøm konstant hos meg. Virker som om kladden trenger å resettes innimellom.
Trekker da ut kontakten i 10 sek og kobler til igjen så funker d fint...

emmern

Dette skjer aldri hjemme, men kun etter et par timer der jeg lader!
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

emmern

Får ikke problemer da jeg satte den på 5A! Må være varmegang eller en sikring som går av og på eller noe slikt.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

geear

Det er temperatursensor i støpselet (schukoen), så kanskje det har gått varmgang i den? Dårlig kontakt i stikkontakten (enten fra kabelsiden eller fra støpselet ditt)? Burde kunne utelukkes om du har testa flere kontakter..

emmern

Har testa på flere kontakter. Går fortsatt fint på 5A. :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA