Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Myten om elbilens fortreffelighet

Startet av Burger, onsdag 03. januar 2018, klokken 19:44

« forrige - neste »

Burger

https://www.dagbladet.no/kultur/myten-om-elbilens-fortreffelighet/69220498

Tror forfatter er https://www.hioa.no/tilsatt/gema

Punkt 1 er vel motbevist av elbilforeningen, så vidt jeg husker så blir en eGolf med snitt kjørelengde i Norge pluss på co2 regnskap på 2-3 år.

Punkt 2 : Noe han mener er ett problem, mangler omfang og noe som helst tall.

Punkt 3 : Som forsker så bør han vite at en anektdote er null verd. Kontrer med min oppdiktet anektdote : "Min nabo slutta å grisekjøre en Porsce Cayen med ekstra mange og lange pigger på piggdekka pga han kjøpte seg en trilling og begynte å sykle til jobb."

Punkt 4 : Gjentakelse fra punkt 1, med ny lenke til "Teknikens Värld. Alt om bilen". Også denne artikkelen har ikke lenke til noe forskning, kun egne artikler og påstander. Så blander han inn strømproduksjon og glemmer som vanlig at oljeplattformer, raffinering etc suger strøm. Drivstoff oppstår vist på pumpa av seg selv.

Punkt 5 : Er egentlig ikke noe punkt, bare at overstående svada i innlegget hans burde gjøre at vi må forte oss å gravlegge elbilen og tro på bilprodusentene som nå har virkelig rene motorer. Helt sant!

Ser forfatteren er på seniorsenteret, og burde vel forbli der.

Desverre så suger elbilmotstanderne til seg dette og jeg må debunke skadefryde slektninger ved neste familiemiddag.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

CaZpaH

Jeg og leste denne og det er første gang jeg hadde lyst til å svare.

Har aldri lest et debattinnlegg som forsøker å gjøre en analyse av en politikk på en mer rotete måte. Det hoppes fra globalt perspektiv (macromivå) til hva naboen kjører (micronivå) (som også var en tesla, øyner jeg litt misunnelse her?) og tilbake igjen til det globale. I tillegg er mye av faktaen direkte feil. Noe som gjør hele innlegget håpløst....
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Elbil fundamentalist

Tror han egentlig gjør elbilsatsningen en tjeneste med en så dårlig artikkel.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

1000kwh


sølv-pilen

Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

elekTrond

'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA