Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2017 TMS 75D, DAB radio virker ikke, lavt volum

Startet av Oivind, tirsdag 09. januar 2018, klokken 17:41

« forrige - neste »

Oivind

Hei, jeg har ikke fått DAB radioen i min nye TMS75D til å virke. Den spiller veldig lavt, knapt hørbart. Hvert 5-10 sekund øker volumet plutselig. Dette skjer alle steder jeg har vært i Norge hittil, inkl. Oslo sentrum. Jeg har gjort kanalsøk flere ganger, finner alle kanaler, men problemet vedvarer. Har fått 2 software oppdateringer siden ny, ingen endring. Har lett etter innstillinger der jeg kan velge DAB band, finner ikke noe. Noen tips?

Jeronan

#1
Sitat fra: Oivind på tirsdag 09. januar 2018, klokken 17:41
Hei, jeg har ikke fått DAB radioen i min nye TMS75D til å virke. Den spiller veldig lavt, knapt hørbart. Hvert 5-10 sekund øker volumet plutselig. Dette skjer alle steder jeg har vært i Norge hittil, inkl. Oslo sentrum. Jeg har gjort kanalsøk flere ganger, finner alle kanaler, men problemet vedvarer. Har fått 2 software oppdateringer siden ny, ingen endring. Har lett etter innstillinger der jeg kan velge DAB band, finner ikke noe. Noen tips?

Have you tried to do a hard reset of your car?

This can only be done, when you sit in the car and shut down the car via the main screen.
Then don't touch anything and not leave the car and wait for at least 5 minutes (time it on your phone).
After minimum 5 minutes, press the brake pedal to wake up the car and see if this fixes the issue.

If not, there might be an issue with the DAB antenna or something and you should check it with Service.
If you play Spotify for example? Or via your phone?  Then it works ok?
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Oivind

Jeg kan spille fra Spotify, det gjelder kun DAB. Har ikke prøvd hard reset enda. Får vel prøve det før jeg ringer service. Vil hard reset slette innstillinger osv?

smurf

Nei, ingenting slettes. Bare strømmen som slås helt av. Ville prøvd reset med scrollehjulene på rattet først. Det pleier hjelpe på det meste ;-)
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

nortrahof

Da tunere  for DAB+ og AM/FM styres av CAN-bussen, er det sikkert ikke noe i veien med denne da tuning av stasjoner går greit. - Er samme problem på FM/AM kan det være et kontaktproblem mellom forsterker og selve tuneren? Slik det ser ut på skjema, er overføring av lyden analog til forsterkeren.
Er det forskjell på FM/AM og DAB+ skal det være samme analogforbindelse og da er sannsynlig feilen inne i tuneren?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA