Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Zoe för superdummies

Startet av Chris Maluszynski, tirsdag 09. januar 2018, klokken 14:58

« forrige - neste »

Chris Maluszynski

Hej,

Jag överväger att köpa en Zoe (i Frankrike - med 43Kw laddning) för att senare ta den till Norge.
Jag har läst trådarna om laddning av Zoe i Norge och tror jag förstår en del - även om jag inte går in i detaljerna.

Men bara i en superförenklad version:

1.
Om jag köper en Zaptec Portable kabel  kan jag ladda en Zoe i Norge varsomhelst fast endast med max 10A ström (alltså ca 3h laddtid?)

2.
På snabbladdningsstationer med 22-50Kw laddare kommer jag kunna ladda den utan någon speciell transformator som jag måste ha med själv

3. På gatuparkering med 7Kw kommer jag behöva koppla in den speciella transformatorn och då kunna få 7kw

Har jag förstått det hela riktigt?

Bonusfråga: Finns det alternativ till Zaptec-laddaren? (vad är det ni kallar för ladebötta?)

Hälsar!

Chris

minibiti

Sitat fra: Chris Maluszynski på tirsdag 09. januar 2018, klokken 14:58
Jag överväger att köpa en Zoe (i Frankrike - med 43Kw laddning) för att senare ta den till Norge.
Jag har läst trådarna om laddning av Zoe i Norge och tror jag förstår en del - även om jag inte går in i detaljerna.

Men bara i en superförenklad version:

1.
Om jag köper en Zaptec Portable kabel  kan jag ladda en Zoe i Norge varsomhelst fast endast med max 10A ström (alltså ca 3h laddtid?)

2.
På snabbladdningsstationer med 22-50Kw laddare kommer jag kunna ladda den utan någon speciell transformator som jag måste ha med själv

3. På gatuparkering med 7Kw kommer jag behöva koppla in den speciella transformatorn och då kunna få 7kw

Har jag förstått det hela riktigt?

Bonusfråga: Finns det alternativ till Zaptec-laddaren? (vad är det ni kallar för ladebötta?)

1. If you buy the Zaptec portable charger which delivers 10A then yes. But it is pricey (30+kNOK).
Since it gives around 2kW, it would take you around 21h to charge your 41 kWh battery from 0 to 100%

2. All chargers above 11 kW with a type 2 connector are compatible with the Zoe. No transformer needed.

3. Anything under 11 kW depends on the net it is built on. If IT net, then transformer needed.

Bonus: Yes: http://www.nofuel.no/Produkt/nofuel-10a-portabelladeboks-zoe
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

zbk

1. Ja, men det tar mye lenger tid enn 3h. Zaptec-kladden er heller ikke i vanlig salg lenger hos Renault. Det er billigere å skaffe en av ladebøttene som er for salg. Tyngre, men du har penger nok til en vanlig ladekabel for de stedene du ikke trenger en trafo.

2. Ja. Du skal kunne bruke alle AC-ladere fra 11kW og oppover. Du trenger egen Type2-kabel for de aller fleste av disse (medfølger bilen i Norge i alle fall).

3. Det kommer an på om ladepunktet er forsynt med IT eller TN-strømnett. Er punktet på IT-strømnett må man plundre litt og bruke trafo imellom. Det er som regel enklere å finne nærmeste 22kW-punkt.

PS! Jeg har en 2014-modell med 43kW-lading (22kWh batteri) som skal selges. Send pm om du er interessert.

Bonus: Se http://www.nofuel.no/renault-zoe-lading for en del muligheter for lading på IT-nett.

Edit: Ser jeg var for sent ute :)
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

hsa77

Vær oppmerksom på at det nesten ikke finnes 43kw ladere i Norge lenger, det er stort sett kun 22kw. Det er altså ikke noe stort poeng å kjøpe 43kw varianten fremfor en som bare har 22kw lader, kjøp den bilen som er det beste kjøpet!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

HaraldVI

Det er vel litt avhengig av kvar bilen blir brukt?  Sjekk "Kart over 43 kW AC ladere i Norge" lenger oppe på denne sida.
2014 Zoe Intens (43 kW)
Ulsteinvik

aronesen

Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

elektrolux

Kjøp gjerne bilen uten batteri.

Vi har brukte 24 og 41 kW pakker til salgs.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

zbk

Hva tar dere for en 41kW-pakke? Og kan den eventuelt settes enkelt inn i en gammel versjon av bilen?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

minibiti

Sitat fra: elektrolux på onsdag 10. januar 2018, klokken 10:38
Vi har brukte 24 og 41 kW pakker til salgs.

And you say that just now!? :)

Are they from wrecked cars?
The price, with installation included, would be nice, or at least an estimate.
Do you buy back the old battery?
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA