Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken I-Pace utgave er mest for pengene? S, SE, HSE eller First Edition?

Startet av Counterpointer, søndag 07. januar 2018, klokken 23:14

« forrige - neste »

Stikkkontakt

Må si at jeg også er litt snurt etter å ha lest prislisten. HSE hadde nok vært det lureste valget. Da kunne jeg valgt Performance seter. Ser begrenset nyttefunksjon i skinnkledd dashbord..

Mc_Herreington

Sitat fra: Stikkkontakt på fredag 02. mars 2018, klokken 08:51
Må si at jeg også er litt snurt etter å ha lest prislisten. HSE hadde nok vært det lureste valget. Da kunne jeg valgt Performance seter. Ser begrenset nyttefunksjon i skinnkledd dashbord..

Enig i det. Må høre om jeg kan få performance seter i fe jeg bestilte.
Overraskende lav grunnpris, kunne faktisk spece opp en bil akkurat som jeg vil ha den for 810 fra S versjonen, trodde det skulle koste mer enn 210k å få en «fullspekket» bil
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

HelectriC

Hva mener dere om performancesetene egentlig? De ser råtøffe ut, men kan de blir veldig harde? Har Jaguar noe lignende i andre modeller?
ioniq 5

S.S

Høres ut som I-Pace interiøret er det «nye» innen Jaguar, og at det vil spille over i de andre.
Mitt inntrykk av sportsetene er at de er ekstremt fine å se på, komfortable, og passer inn.  Performancesetene passer mer til e-trophy utgaven synes jeg, råsenka og store spoilere...
For de av oss som har bestilt «Launch Edition», vil jeg tro utstyrslistene er spikret, blir overrasket om noen får bytte seter, med mindre de er mye rimeligere å produsere, hvilket godt kan være tilfelle.

Stikkkontakt

Kontakter selger ang performance seter. Det går ikke an å få med mindre man konfigurerer ny bil. Launch Edition får det ikke. Det vil også bety utsatt leveringikke bare i forhold til LE, men også i forhold til normalt konfigurert bil.

HelectriC

Jeg tenker med tanke på videresalg når bilen en gang skal selges, er det da lurt å få levering 1mån senere i år og få med performanceseter? Kommer performanceseter bli et «must» på biler med mye utstyr?
ioniq 5

daktari

Det tviler jeg på, de ser sjukt harde og ukomfortable ut. Vil nok appellere til noen kjøpergrupper som vil ha 22" og laveste setting på luftfjæringen.

Men 1 måned, mener du at "a la carte" kommer kun én måned senere enn launch edition?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Nordlands

Performance-setene mangler justering av sete-lengde, som jeg i hvert fall foretrekker å ha.

Jeg synes ellers prisingen er litt ulogisk, det virker som grunnprisen på S er dumpet uten at det er kompensert med ekstra dyrt ekstrautstyr. For de fleste utstyrskombinasjoner vil det da være billigere å bygge opp fra en S enn med SE eller HSE. For HSE LE versjon jeg har bestillt får jeg 794250, 817950 og 801450 med å bygge opp fra hhv. S, SE og HSE. Mesteparten av forskjellen ligger i utstyret som følger med SE og ikke S, da S bygd opp til SE er hele 19100 billigere.

Engelsk konfigurator er imidlertid logisk, der får jeg for "min" bil 81490, 80615 og 79375 bygd opp fra hhv. S, SE og HSE.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

HelectriC

Sitat fra: daktari på fredag 02. mars 2018, klokken 20:30
Det tviler jeg på, de ser sjukt harde og ukomfortable ut. Vil nok appellere til noen kjøpergrupper som vil ha 22" og laveste setting på luftfjæringen.

Men 1 måned, mener du at "a la carte" kommer kun én måned senere enn launch edition?

Jeg fikk beskjed om at det blir en ekstra måned om jeg bytter til performanceseter.
ioniq 5

Mc_Herreington

Sitat fra: HelectriC på fredag 02. mars 2018, klokken 20:47
Sitat fra: daktari på fredag 02. mars 2018, klokken 20:30
Det tviler jeg på, de ser sjukt harde og ukomfortable ut. Vil nok appellere til noen kjøpergrupper som vil ha 22" og laveste setting på luftfjæringen.

Men 1 måned, mener du at "a la carte" kommer kun én måned senere enn launch edition?

Jeg fikk beskjed om at det blir en ekstra måned om jeg bytter til performanceseter.

Fikk du bytte til performance seter på FE bestilling ?
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

HelectriC

Sitat fra: Mc_Herreington på fredag 02. mars 2018, klokken 21:36
Sitat fra: HelectriC på fredag 02. mars 2018, klokken 20:47
Sitat fra: daktari på fredag 02. mars 2018, klokken 20:30
Det tviler jeg på, de ser sjukt harde og ukomfortable ut. Vil nok appellere til noen kjøpergrupper som vil ha 22" og laveste setting på luftfjæringen.

Men 1 måned, mener du at "a la carte" kommer kun én måned senere enn launch edition?

Jeg fikk beskjed om at det blir en ekstra måned om jeg bytter til performanceseter.

Fikk du bytte til performance seter på FE bestilling ?

FE vet jeg ikke noe om, har bestilt HSE LE.
ioniq 5

Stikkkontakt

Spørsmålet jeg stiller meg etter lansering og offentliggjøring av prisliste er: hvorfor i all verden har de 3 ulike utstyrsnivå?
Alle kan speces til samme utstyrsnivå og alle koster omtrent nøyaktig det samme med identisk utstyr. For meg fremstår dette som en logisk brist i forhold til det som er normalt. På alle andre merker jeg kommer på kan man kjøpe høyere utstyrsnivå og få utstyr som ee spesifikt for denne utgaven, eller man får omfattende pakker som gjør det attraktivt å kjøpe de dyre modellene. På i-Pace er det ingen slik gulrot for å velge "den dyre". Utrolig merkelig.

Nordlands

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 03. mars 2018, klokken 18:52
... eller man får omfattende pakker som gjør det attraktivt å kjøpe de dyre modellene.
Så vidt jeg har funnet stemmer det for HSE over SE, hvor SE blir cirka 20k dyrere med HSE LE utstyr, men S modellen er tilsynelatende dumpet 30-40k i pris i Norge fra det som ville vært logisk basert på prisen på utstyret som følger med SE og HSE.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

AJ82

Hvordan er det med prisavslag på disse? Noen som har fått det... Skal innom forhandler på mandag. Ser uansett ut som det lønner seg å basere seg på S og legge på endel utstyr enn å begynne på SE.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Stikkkontakt

"S" er et røverkjøp.
For den ukresne holder det med Drive pack og varme i forsetene som ekstrautstyr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA