Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tips til rimelig type2 spiralkabel?

Startet av Måkemannen, søndag 07. januar 2018, klokken 16:56

« forrige - neste »

Måkemannen

Tenker på å bytte ut den medfølgende type 2 kabelen som følger med Zoe'n med noe som er mer håndterbart. Den skal kun brukes hjemme i garasjen mellom bil og ladestasjon (Pod Point), så 3,6kW er nok. Det er ikke mer enn ca 1,5m mellom uttak og ladeporten på bilen.

De fleste spiral kablene jeg finner ser ut til å være 5m, noe som er helt overkill for meg. Fins det kortere spiral kabler?



Edit: Spesifisere litt nærmere: Det er altså snakk om mode 3, med type 2 plugg i begge ender.

HCO

#1
Jeg har en lite brukt spiralkabel jeg vurderer å selge. Det er en slik: http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/mode-3-type-2-til-type-2-ladekabel-4m-spiral?tm=ladekabler/mode-3-til-type-2-ladekabler

Denne kan strekkes til ca 4 meter, men den holder fasongen fint dersom avstanden er kortere. Den kan også legges en runde rundt PodPoint.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Måkemannen


HCO

Den er vel rundt 2 meter når den ikke strekkes.

Jeg har svært kort avstand til PodPoint, men som du ser av bildet fungerer det fint å legge spiralkabelen over PodPointen.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Måkemannen

Sitat fra: HCO på søndag 07. januar 2018, klokken 18:15
Den er vel rundt 2 meter når den ikke strekkes.

Jeg har svært kort avstand til PodPoint, men som du ser av bildet fungerer det fint å legge spiralkabelen over PodPointen.
Ok. Får ikke opp noe bilde siden enten tapatalk eller forumet bugger, men jeg får ta deg på ditt ord. :)

Send meg en melding om ca pris du vil ha

Sent fra min SM-T533 via Tapatalk


Måkemannen

Fikk du meldingen, HCO?

Sent fra min SM-T533 via Tapatalk


HCO

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA