Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Røde bremsekalippere

Startet av Kramzz, søndag 07. januar 2018, klokken 10:23

« forrige - neste »

RonnyØ2

Sitat fra: Ellingsen på fredag 22. mars 2019, klokken 15:36
Vekker denne til live.

Jeg har de beryktede grå kalipperne på min 85D fra 2015. Har vurdert lakkering, men har nå fått tilbud av en opphøgger om røde P-kalippere som kun har gått 30k for den nette sum av 3000 kroner for alle 6 kalippere. Har tidligere vurdert å lakkere selv slik man har anbefalt her på forumet, men er nå svært usikker. Fordelen med lakkering er vel at man slipper å ta av kalipperne, men istedet maskere godt. Samtidig hadde det vært greit å slippe jobben, men da får man jo istedet jobben med å lufte bremsene og alt arbeidet dette medfører.
Hva ville folk anbefalt?

Så fremt det er samme type kalipper bak, så hadde jeg lett kjøpt de lett bruke røde. Disse har meget bra lakk, Tesla påskrevet og er bolt on.

Utover montering av selve kalipperen, så er det ikke annet en lufting av bremser som skal til.

BMW850

Like lett å bytte kaliperne som å maskere, lakke og få ett godt resultat.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA