Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Røde bremsekalippere

Startet av Kramzz, søndag 07. januar 2018, klokken 10:23

« forrige - neste »

Kramzz

Er det noen reel forskjell på de røde performance bremsekalipperene kontra de grå?
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Muffinman

Bare lakken. Men de røde har mer holdbar finish og er lettere å rengjøre.

Kramzz

Ser den :) så det er samme Brembo produktet, Var en som spurte om hvorfor jeg ikke hadde performance kalippere, men om det bare er lakken så er det da ikke forskjell på om man har P bil eller ikke
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Muffinman

P85 ble jo også levert med sorte kalipere det første halvåret (ish), uten mulighet for å velge rød.

BMW850

Stemmer. Identiske kalipere men den røde lakken er det MYE bedre kvalitet på. Mine som nærmer seg fire år er som nye fortsatt.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Elbil fundamentalist

Jeg hadde gjerne sett at de grå hadde samme lakk kvalitet og holdbarhet.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN


Sandvika

Forskjellen ligger i Harryfaktoren.. 8)

Hodetelefoner

Matching neglelakk får dere kjøpt på nille

pwb

Sitat fra: Sandvika på søndag 07. januar 2018, klokken 23:20
Forskjellen ligger i Harryfaktoren.. 8)

Vil det si at det er en overvekt med røde kalippere blant de som kjører med LEDbar?

Muffinman

Sitat fra: KristofferH på mandag 08. januar 2018, klokken 00:05
Matching neglelakk får dere kjøpt på nille
Takk for tips. Jeg synes ihvertfall du ble veldig fin med den  :D


Elbil fundamentalist

Bra tips å kunne lakkere de selv Muffinman, men hvis du faktisk så gjennom videoen var det dårlig utført og ikke bra nok finish etter mine standarder, hvilket utløste ett par veltreffende kommentarer til den type DIY på en Tesla  :D. Fant en annen video som var betydelig mer grundig og skikkelig arbeid. Jeg ville maskert mer av sylinderne enn han fyren gjorde.
Jeg ville kansje maskert boltene (eller brukt noen midlertidig bolter og lakkert de orginale bolthodene med klarlakk) og brukt hansker for å unngå smuss på lakken før klarlakk. Ville sjekke om dekalene tåler varme. Jeg vil bruke tett på orginal gråfarge for min del. Ville også behandlet hub på bremseskivene slik at se ikke ruster også.
Spørsmålet er om man gidder. Kommentaren min er vel heller en oppfordring til Tesla. At alle kalipere uansett rød eller mørkegrå har samme høye finish.

https://youtu.be/HMlvvzc1Gls
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Oreo

Personlig liker jeg høyglans svarte calippere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Hodetelefoner


Ellingsen

Vekker denne til live.

Jeg har de beryktede grå kalipperne på min 85D fra 2015. Har vurdert lakkering, men har nå fått tilbud av en opphøgger om røde P-kalippere som kun har gått 30k for den nette sum av 3000 kroner for alle 6 kalippere. Har tidligere vurdert å lakkere selv slik man har anbefalt her på forumet, men er nå svært usikker. Fordelen med lakkering er vel at man slipper å ta av kalipperne, men istedet maskere godt. Samtidig hadde det vært greit å slippe jobben, men da får man jo istedet jobben med å lufte bremsene og alt arbeidet dette medfører.
Hva ville folk anbefalt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA