Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I-Pace FÅR hengerfeste!

Startet av S.S, lørdag 06. januar 2018, klokken 00:33

« forrige - neste »

Vannkraft

Er det noen som har sett noen dokumentasjon på tilhengerkapasitet.

Jeg fant denne på nettet i går:

DrNogood

Etter hva jeg har funnet, så blir det mulighet for ettermontering av hengerfeste med vekt inntil 750kg på bilene som leveres nå og ut året.
Senere modeller skal kunne bestilles med fabrikkmontert hengerfeste 1800kg. Hvorfor denne forskjellen? Vet ikke, men antar at karosseriet forsterkes i neste revisjon av I-Pace, som kommer en gang i høst eller over nyttår.

Stikkkontakt

Jeg ser hengerfeste kan bestiles i bl.a Nederland nå. 1399 Euro inkl mva. Det var enormt mye billigere enn norsk pris..

Tellus


Stikkkontakt

Sitat fra: Tellus på torsdag 05. juli 2018, klokken 11:49
Har du en link til dette ?

Nei. Dette ble skrevet på ipaceforums.co.uk av en bruker der. Jeg finner det ikke på den hollandske hjemmesiden til Jaguar.

Tellus

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 05. juli 2018, klokken 12:25
Sitat fra: Tellus på torsdag 05. juli 2018, klokken 11:49
Har du en link til dette ?

Nei. Dette ble skrevet på ipaceforums.co.uk av en bruker der. Jeg finner det ikke på den hollandske hjemmesiden til Jaguar.

Fant kommentaren her
https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=247&sid=6803c8b2563dfc3737f70142177fdb2f

Vi får se om det kommer noe mer info.

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 05. juli 2018, klokken 11:37
Jeg ser hengerfeste kan bestiles i bl.a Nederland nå. 1399 Euro inkl mva. Det var enormt mye billigere enn norsk pris..
Fulgte linken nedenfor, men kan ikke se om dette er delepris eller ferdig montert på bil.
Er det det siste så er det vesentlig billigere, men kommer montering i tillegg så blir det lite å spare.

Elbildilla

#97
Kommet et bilde og litt mer info fra Jaguar om det sagnomsuste hengerfestet (klikk på bildet for å få større bilde):

Løsningen ser bedre ut enn fryktet. Gjenstår å få sett hvordan det ser ut når det er demontert. Antar at man vi se dekselet fordi selve strømkontakten blir vel værende som den er på bildet, dvs stikker litt ned under diffusor.
Prisen i UK er ca. 18 000 NOK med engelsk mva ink montering, tilsvarer ca. 15 000 NOK uten mva.

Fra http://gear.jaguar.com/gb/en/i-pace/carrying-towing/towing/t4k8031-towing-system-detachable-tow-bar/:


Bespoke towing system featuring a detachable tow ball. Towing capability of up 750kg, nose load of 45kg. Towing electrics are included. A unique rear valance is also included within the kit. This valance provides a removable cover allowing access to the towing equipment. When not in use the cover ensures a clean attractive finish concealing the towing system. Compatible with tow bar mounted cycle carrier - 2 bikes C2Z22694 & C2Z22695.

Not compatible with rear mounted cycle carrier T4K1178 & T4K1179. The I-PACE towing electrics are capable of powering trailer lights only. This system is available in Europe and UK only, late 2018.

Price:   £1,685.00
Price includes any fitment and VAT.

Part Number:   T4K8031

Vind

Jeg regner med at strømkontakten kan vippes ned, slik som på Evoque, så det blir nok helt flush når dekkplate er på.

Grunnen til den høye prisen er at hele difusoren under byttes ut, med ett helt flush lokk i følge tildige kommentarer fra JLR.  Så dette blir nok mye bedre enn bare ett sagd ut hull.

Slik ser det ut på Evoque.  Ser ut som det er samme løsning på I-Pace

https://youtu.be/tw76ERuoZGU
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

S.S

Så får vi håpe at JLR Norge tar til fornuft og at vi får samme pris som i UK minus VAT...

Tellus

Sammenlignbar pris i UK blir da NOK 15k.

Å ta 4k (27 %) ekstra her i Norge synes jeg er alt for drøyt.

Her kan Jaguar Norge nå skaffe seg mye goodwill for en billig penge ved å redusere prisene nå som endelige priser ser ut til å ha kommet.

xyzzy

Kan dette ettermonteres? Selv har jeg ingen interesse av tilhengerfeste nå om jeg skulle kjøpe en, men det er jo kjekt å ha muligheten - evt. for neste eier.

AJ82

Sitat fra: xyzzy på tirsdag 14. august 2018, klokken 20:53
Kan dette ettermonteres? Selv har jeg ingen interesse av tilhengerfeste nå om jeg skulle kjøpe en, men det er jo kjekt å ha muligheten - evt. for neste eier.

Må ettermonteres på alle.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

4Matic Fanatic

Får ta neste sommerferie i UK og montere der :-)

Elbildilla

#104
Her er monteringsinstruksen for hengerfestet:
http://accessories-instructions.jaguar.com/enUSA/ipace/G2230531

Her finner man ilustrasjoner som viser hvordan det blir seende ut. Som man kan se, blir åpningen til luka i difusor skjev i forhold til senter. Men jeg tror ikke dette gjør noe særlig siden luka er ganske flush med difusor og at det bare er en liten firkantet "hump" i lokket der hvor selve festet er. Tok noen skjermskudd.

Oversikt over delene:


Er riktig som @Vind skrev tidligere at strømkontakten vippes ned ved bruk slik som på Evoque:


Åpningen i difusor sett fra undersiden:


Viser selve lokket og dets åpningsmkanisme:


Edit: endret til riktig lenke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA