Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Chip for Bolt og Ae

Startet av bno, fredag 05. januar 2018, klokken 22:50

« forrige - neste »

bno

Jeg har savnet det å kunne seile (coasting) i AE som jeg hadde i mine VE elbiler. Nå kan det se ut som det kan orden seg:

"BoltChip
Range extender, torque controller & coast/glide mode for Opel Ampera-E and Chevrolet Bolt (2016+)
In preparation"

http://evtun.com/ev-phev-products.html

Ser at www.elbilhjelpen.no er rep. i Norge

elektrolux

Kjørte Ampera og regenereringen var ikke så ille som jeg fryktet etter å ha sett videoer der de skryter systemet opp i sky.

Vi som har kjørt Think Classic og VW vet selvfølgelig at frirulling som en valgbar opsjon er å foretrekke, og fossilhoders forsøk på å kopiere en fossil motors karakteristikk er bakstreversk.

Gleder oss derfor til denne chippen kommer på lager.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Counterpointer

Sitat fra: elektrolux på lørdag 06. januar 2018, klokken 13:01
Vi som har kjørt Think Classic og VW vet selvfølgelig at frirulling som en valgbar opsjon er å foretrekke, og fossilhoders forsøk på å kopiere en fossil motors karakteristikk er bakstreversk.
Spesiell uttalelse
Jeg er tilhenger av å rulle, men enpedalkjøring er langt å foretrekke, en må bare få trening på det.
Det at motor bremser skulle være noe som har med fosil å gjøre er rart. Regenerering er jo typisk for elmotor.

Det som virkelig hadde vært å ønske seg var enpedal med et markert opphold hvor det var lett å rulle(seile) og regen når en slipper mer opp progressivt.

Hansi

Det som hadde vært aller best hadde vel vært om bruker kunne bestemme selv via Infotainment?
Gjerne med flere muligheter ala D og L på Ampera-e. Personlig ville jeg valgt 0 regen ("seiling") for D og maksimal regen på L og skiftet mellom de to ved behov .
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

elekTrond

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 06. januar 2018, klokken 19:43
Det som virkelig hadde vært å ønske seg var enpedal med et markert opphold hvor det var lett å rulle(seile) og regen når en slipper mer opp progressivt.
Jeg vil også ha sånn chip og/eller det Knut beskriver her, bare i trillingen min. Vanskelig å balansere på nullpunktet, spesielt på ujevn veg/humper. Dessuten føler jeg at N(øytral) triller bedre enn det jeg klarer med bilen i gir.
'13 Mjau

trykkertor

Det ideelle ville være å kunne aktivere seilemodus, men straks en trykker på ekstra reg-gen-knappen på rattet, så går den også ut av seilemodus slik at 1-pedalskjøring blir gjenetablert.
Litt som når vi har cruise control på, men et touch på bremsen og cruise control går ut av programmet sitt.

bno

Sitat fra: elektrolux på lørdag 06. januar 2018, klokken 13:01
Kjørte Ampera og regenereringen var ikke så ille som jeg fryktet etter å ha sett videoer der de skryter systemet opp i sky.

Vi som har kjørt Think Classic og VW vet selvfølgelig at frirulling som en valgbar opsjon er å foretrekke, og fossilhoders forsøk på å kopiere en fossil motors karakteristikk er bakstreversk.

Gleder oss derfor til denne chippen kommer på lager.
Jeg også :-)

elektrolux

#7
Sitat fra: elektrolux på lørdag 06. januar 2018, klokken 13:01
frirulling som en valgbar opsjon er å foretrekke

Liker selvfølgelig å ha enpedal som en annen opsjon.

Her har VW gjort hjemmeleksen og tilbyr nettopp dette, i tillegg til 2 ytterligere regen nivå.

Skulle bare ønske andre fabrikanter også kunne tilby dette.

Bl.a disse har Autoseile opsjon og trenger ikke chippen vår:

- VW sine elbiler
- Hyundai Ioniq
- Mercedes B250e
- Volvo C30
- Think a266

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA