Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Neste generasjon Tesla Model S?

Startet av Imagine, torsdag 04. januar 2018, klokken 23:41

« forrige - neste »

mthoring

Sitat fra: jkirkebo på søndag 07. januar 2018, klokken 14:42
Jeg har X og synes det er for mange oppbevaringsrom i den. Samler bare støv og dritt, S var bedre på det området.

Solbriller og lommebok ligger i rommet uten skjermen, som det gjorde når jeg hadde S.
Mobil ligger i "lomma" på døra der håndtaket er (som på S).
Midtkonsollen (som dessverre er standard på X) brukes kun til søppel. Savner det åpne rommet i min gamle S.
Dørlommene er tomme, brukes ikke til noe. Skulle ønske de ikke var der, ville gjort rengjøring enklere.
For å henge opp skjorter og dresser (null behov for slikt for min del) finnes det kroker med sugekopp til å feste på vinduer. Disse sitter skikkelig godt.

Bra det er noen som er enig :) Synes det er fint at interiøret er minimalistisk. Eneste jeg kunne tenkt meg er kroker til å henge handleposer på i bagasjerommet, men det er vel mulig å ettermontere. Ellers så synes jeg at interiøet i 3 er fint og minimalistisk, men hadde nok savnet innfelt storskjerm og den lille skjermen bak rattet. Håper at det kommer en oppgradering av HW i MCU etterhvert, da jeg savner litt mer sprut ved navigasjon, og en brukbar browser. Får håpe det blir mulig å ettermontere i såfall, til en overkommelig pris.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Imagine

Angående håndtak å holde seg i taket, så er Tesla Model S så vidt jeg kommer på den eneste sedanen som mangler dette, unntatt cabrioleter og små sportsbiler som gjerne ikke har plass til slike.

Sportslige sedaner som jeg har kjørt og eid har alltid dette, f eks Panamera, Aston Martin Rapide, BMWer, MB og Audier, selv Jaguar XJ har det. Jaguar og Mercedes har i tillegg på noen bilmodeller vi har eid en smart solbrilleholder i taket. En bil som Model S kjøres kanskje ofte litt fort og da kan det være greit for passasjerer å holde seg fast. Sidestøtten i setene og heller ikke sittestillingen er ikke spesielt god og da er det nesten kun dørene man kan holde seg fast i.

OlaM

Sitat fra: mthoring på søndag 07. januar 2018, klokken 13:45
S er en sportssedan, så tenker at mye av det det klages på er utelatt med vilje, slik det også er på andre biler.

Det tror jeg ikke helt. Jeg tror mye er utelatt fordi den type design ble prioritert langt under den elektriske drivlinjen, programvaren og de mange utfordringene ved å bli stor bilprodusent. En kan jo se at de forsøkte å plastre på oppbevaringsproblemet når de introduserte midtkonsollen. Amerikanere elsker koppholdere og de elsker albuestøtte. At de klarte å plassere koppholderne akkurat der albuen skal er jo en historie i seg selv. Men de koppholderne fungerer faktisk ok til oppbevaring av solbriller, foret med en mikrofiberklut som kan brukes både til briller og skjerm.
'21 3LR

T.K

Sitat fra: ludwig_holberg på fredag 05. januar 2018, klokken 10:16
De kjører ikke kampanje lenger, så salget på X og S kommer av den grunn til å være roligere. Men modellene er neppe på vei ut. Det vil være veldig gunstig for Tesla å kunne tilby S og X med noen kraftige forbedringer - inkludert større batteri om mulig - ila Q1 eller Q2 2018. Da vil kanskje mange som nå står i Model 3-kø i stedet velge seg en S eller X. Problemet nå er som du skriver at Model 3 rett og slett fremstår som et mye bedre kjøp - bl.a. fordi bilen er bedre enn X og S på en rekke punkter, og koster halvparten. Dette er det jo imidlertid fullt mulig å gjøre noe med ved å stappe samme (eller bedre) teknologi inn i X og S, og ellers heve interiøret osv.

De kjører kampanje, i alle fall rentekampanje til 0,9 %. Modell X har til og med halvparten rente nå i forhold til i 2017, hvor renten lå på 1,69 %. Vet ikke om de har gratis lading, men det spiller mindre rolle når lånet er gratis.

Cato76

....oppbevaring til solbrillene?? Skal ikke de sitte på hodet, forran øynene når en kjører Tesla da? (unasett når på døgnet..)  8) 8) 8)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

jkirkebo

Sitat fra: Cato76 på onsdag 31. januar 2018, klokken 13:23
....oppbevaring til solbrillene?? Skal ikke de sitte på hodet, forran øynene når en kjører Tesla da? (unasett når på døgnet..)  8) 8) 8)

Hehe ;)

Selv synes jeg hylla under skjermen er perfekt til ett par solbriller + lommeboka.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OlaM

Sitat fra: Cato76 på onsdag 31. januar 2018, klokken 13:23
....oppbevaring til solbrillene?? Skal ikke de sitte på hodet, forran øynene når en kjører Tesla da? (unasett når på døgnet..)  8) 8) 8)

På vestlandet, der mesteparten av kjøringen foregår inne i fjell eller inne i regnbyger, må solbrillene langtidslagres i sikre omgivelser.  :D
'21 3LR

LA-Thing

Dersom det kommer en ny S håper jeg de gjeninnfører noe av det som er blitt borte:

1. Tak av aluminium, børstet rustfritt stål, karbonfiber, flettet bambus eller hva som helst annet enn glass.
2. Bakhjulstrekk, eventuelt med to motorer (ingen diff.) for enda bedre traksjon.
3. Diger frunk med kjølemulighet.
4. Seter trukket med ekte skinn fra veganske kyr, gjerne med kjøling.
5. Vindusviskere som dekker mer av frontruten, kanskje nesten hele?
6. Vindusspyler som fungerer i alle hastigheter og dekker hele frontruten.
7. Mulighet for et helt enkelt tidsur for å starte forvarming. Kan overstyres med app ved behov.
8. Dobbeltlader 22kW.
9. Skiluke i bakseteryggen.
10. Flere valgmuligheter for lakk- og interiørfarger.
11. Varmetråder i de nedre vinduslistene, så vinduene ikke fryser fast.

Og nei, jeg har intet behov for hengerfeste.. ;)

Mine ønsker selvsagt, andre har helt sikkert helt andre oppfatninger.
Drammen, Tesla Model S #2510

rsomby

Flere farger, mulig å bestille med orginale tonede ruter, bestille uten krom, mer ekslusivt interiør, bedre seter, mulighet for å få bil uten midtkonsoll, stor frunk, lastekroker i trunk og frunk, 35w xenon med lyktespylere... denne listen kan bli svært lang om jeg tenker meg litt om  :)

OlaM

Punkt ørti: Dørhåndtak som ikke er for fancy.
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA