Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Klakkelyd ved rygg+brems

Startet av kasmir, torsdag 04. januar 2018, klokken 09:52

« forrige - neste »

kasmir

Har opplevd at det kommer noen klakkelyder fra fronten av bilen når jeg rygger og tråkker ned bremsen.
Virker som det også bare skjer når bilen er varm.

Nå skal den på 30k service straks så tenkte å få de til å se på dette samtidig. Men noen som har idé om hva det kan være ?

korpulent

Jeg har noe tilsvarende, men jeg var sikkert på at det var bremsene som låste deg når de var lite brukt.

Har har hatt dette problemet siden jeg kjøpte bilen oktober i fjor.

shufu

Jeg merker at jeg får like symptomer av og til, spesielt etter å ha kjørt i dårlig vær (regn/snø).
Husker ikke å ha det i god vær... litt rart. Jeg har ikke tenkt så mye over det. Alt fungerer som det skal.
Skal undersøke litt mer fremover.
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

MikkeBoomBoom

Jeg tror det er normalt. Kaliper "flyter" rundt bremseskiven og vil ha noe bevegelse i forbindelse med bevegelse fremover / bakover. Jeg byttet akkurat bremser foran på min og har samme lyd som før jeg byttet.

Amatøren

Samme lyd på e-up! levert september  2017.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

sveander

Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA