Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Riktig pris for X60?

Startet av Bjoris, onsdag 03. januar 2018, klokken 19:55

« forrige - neste »

Bjoris

#15
Sitat fra: DanielB på fredag 05. januar 2018, klokken 13:05
Solgte en lignende, uten FSD men med HiFi for ca 4 mnd siden. La den ut for 665k, og fikk oppsiktsvekkende mye respons så den ble solgt etter noen timer. 650k burde være innenfor rekkevidde vil jeg tro...

Vi prøver nok med noe mer enn dette. Jeg har studert prisene grundig nå og mener det må være mye motstand nedover også, nå er det nok høye priser både på X og S, men sånn bildet ser ut nå så er Xen vår verd mer enn 650. Jeg snakket med han som solgte den nesten nye for 700, han solgte rask og mente han kunne fått mer. Ser også at Marcus bil har solgt en X60 nå som var priset til 699.000, vår er bedre utstyrt enn den og nyere samtidig som den har fri Suc for life...

Vel, det er bare å prøve, får bilen igjen nå innen en uke så da gjør vi ett forsøk og det er HELT greit om vi ikke får solgt også, men siden fruen syns den er uhamslig og det blir en lengre båttur isteden for biltur i sommer så kan det passe greit. OM en får bra betalt så ser jeg ikke helt bort fra at vi kan kjøpe en X igjen i 2019, men da ser jeg også for meg at det har blitt en del andre rimeligere elektriske biler å velge mellom, der model 3 nok er mest aktuelt, men den jeg er mer på jakt etter er Y, den tror jeg blir perfekt for oss, men da snakker vi ventetid da, er nok snakk om minst 2021...

Bjoris

Da er X en solgt og til den/de som mente at 650 va rikig pris, vel... Du/dere tok veldig feil:)

Ikke selg bilene deres for billig folkens! Veldig god interesse, solgt på tre dager

spirrevipp

Sitat fra: bjoris på onsdag 24. januar 2018, klokken 21:24
Da er X en solgt og til den/de som mene at 650 va rikig pris, vel... Du/dere tok veldig feil:)

Ikke selg bilene deres for billig folkens!

Så bra at du fikk en pris du ble fornøyd med!  :+1:

Vil du dele hvor mye du solgte for?
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Bjoris

#18
Send gjerne IM om du lurer, vet ikke om kjøper ønsker prisen offentliggjort.  Jeg er fornøyd, men poenget var at det er stor interesse så tror jeg ville fått dette flere ganger så forstår ikke helt de som har solgt for 665, men kanskje uten aktivert AP, det tror jeg de fleste spotter og holder seg borte fra siden det er så dyrt å etterbestille

Råde

Sitat fra: bjoris på onsdag 24. januar 2018, klokken 21:24
Da er X en solgt og til den/de som mente at 650 va rikig pris, vel... Du/dere tok veldig feil:)

Ikke selg bilene deres for billig folkens! Veldig god interesse, solgt på tre dager
Jeg var en av de som sa 650. Kanskje en grunn til at jeg ikke er selger? ::) Grabba
e-Golf | X75D

Bjoris

Sitat fra: Råde på onsdag 24. januar 2018, klokken 22:24
Sitat fra: bjoris på onsdag 24. januar 2018, klokken 21:24
Da er X en solgt og til den/de som mente at 650 va rikig pris, vel... Du/dere tok veldig feil:)

Ikke selg bilene deres for billig folkens! Veldig god interesse, solgt på tre dager
Jeg var en av de som sa 650. Kanskje en grunn til at jeg ikke er selger? ::) Grabba
Jeg kjøpte på topp for å si det slik og tapte likevel ikke mer enn 86.000! Det er mye på 10 mnd, men siden vi solgte en ny S fordi vi ville ha X og tjente 73.000 på den så ble det hyggelig. Kom en inn i Teslamarkedet på topp stiller saken ser annerledes... I dag får en X75 rimeligere og med mer utstyr enn det jeg betalte for min X60 så det påvirker jo selvsagt prisene kraftig, men altså, ikke så ille som fryktet

Krabbe 2

Blir det en ny Rav4 på deg nå da Bjoris?
2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

o.b.lix

Om du vil ha Tesla igjen, er det sikkert lurt å bruke Stavanger og ikke Kokstad...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Bjoris

Sitat fra: Krabbe 2 på onsdag 24. januar 2018, klokken 23:02
Blir det en ny Rav4 på deg nå da Bjoris?

Haha, jeg har faktisk kjøpt meg en varebil så skal vi bytte Leafen vår med Model 3 når den tid kommer.

Bjoris

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 25. januar 2018, klokken 07:34
Om du vil ha Tesla igjen, er det sikkert lurt å bruke Stavanger og ikke Kokstad...

Det blir vurdert når vi tar ut Model 3, men vi får se, jeg kan tilgi en enkelt hendelse forsåvidt, selv om det nok var irritasjonen denne gangen som førte til at vi solgte nå og ikke senere.

o.b.lix

Kokstad kan komme seg, men slik det er nå, anbefaler jeg ingen å handle Tesla der.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Rico



Ellemelle

#28
xxx.000 hvis man legger til grunn de faktorene han har opplyst.

Fornøyd med editeringen? :-)
PS! Du har oppgitt hvor mye du betalte for bilen, og hvor mye du har tapt på eie den. Da har man all info for å regne ut salgssum.

Bjoris

#29
Sitat fra: Ellemelle på torsdag 25. januar 2018, klokken 15:27
Xxx.xxx hvis man legger inn alle faktorene han har opplyst :-)

La ut prisen, men så tenkte jeg at kjøper ikke hadde godkjent det så fint om du sletter det!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA