Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hastighetssensor, permanent feil og brent lukt :(

Startet av Grumle, tirsdag 02. januar 2018, klokken 20:22

« forrige - neste »

Grumle

Takk :)

Tok en titt opp i inspeksjonsluken til motoren i dag og alt så fint ut.

Smurte også på pakning på boks inn i den den 2mm store sprekken som ble på undersiden av motoren.

Har faktisk tenkt endel på at det kunne bli ett problem med den dype snøen som har vært de siste dagene, tror det ikke er heldig om noe av den blir sugd inn i motoren ?

Når to forskjellige typer metall kommer i kontakt med hverandre så begynner det minst edleste metallet å korridere. Aluminium taper mot stål så da begynner aluminiumen å utvikle aluminiumoksyd. Så når man fjærner irr så fjærner man også noe av det oprinnelige matrialet.

kretslopp


Grumle

Begge akslingene var løse etter overhaling av motoren så jeg demonterte det indre leddet. Litt av en jobb å bytte mansjetter på disse bilene! :) iallfall om man skal bruke orginal mansjetter!

Grumle

Testet Berlingoen på langtur i dag. Tur/retur Brumunddal-Elverum. 92.6km og ca 22% igjen må være godkjent! :) hadde det vært helt krise så hadde jeg nok fått 11 mil ut av denne turen ved bruk av checkelec, da jeg har kjørt pakken ned i 0% uten at ladelampen har gått på for ikke lenge siden. Sikkert ikke bra å gjøre det, men tenkte om jeg gjorde det forsiktig en gang så ville det balansere pakken enda bedre, noe jeg føler i ettertid at det gjorde. Meget fornøyd! :) checkelec viste ca 150v ved 50A på slutten av turen. Kjørte også ca en mil totalt i 80km/t noe jeg syntes tømte batteriet veldig mye raskere enn i 70km/t

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Grumle

Jepp. 20 celler fra en p106 som nå har gått ca 40.000 og 7 celler som er fra den gamle pakken. De 7 er forøvrig alle byttet på verksted så ingen celler er fra da bilen var ny.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA