Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hastighetssensor, permanent feil og brent lukt :(

Startet av Grumle, tirsdag 02. januar 2018, klokken 20:22

« forrige - neste »

Rav4_EV

Mest åpenbart er det nok i 11' kassa, men har sett brente kabler og skinner i samtlige sikringsholdere slik at en runde rundt hele høyspent'en er nok lurt.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Grumle

Takker for svar gutter! Da krysser jeg fingrene for at det er skinne eller kabel til en av kassene.

Noen av dere som kan linket til den andre tråden hvor dette var problemet ?

Om det viser seg at dette er problemet har jeg likevel blitt skremt såpass at jeg ønsker å vaske motor og skifte børster, simmringer og Olje på girkassen
.
Noen som vet av en tråd som beskriver dette ? og hvor får man kjøpt simmringer og hvilken olje skal benyttes ? :)

Elmo

Etter iherdig søking så fant jeg tråden
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=2636.0

Men nå er det dessverre sånn at gamle bildevedlegg ikke vises i forumet etter en oppgradering like før jul. Jeg håper de snart får fikset det.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Grumle

#18
Da har jeg testet med ladekabel og bilen tar lading. Alt fungerer normalt ink ett klikk når tenningen slåes på og lys indikerer at den står i D eller R. Men ingenting skjer når jeg tråkker på gassen. Selv ikke med hjulene i været.

Grumle

Fant synderen.. Er endel støv her så prøver meg på en overhaling før jeg kjører videre. Noen som vet dimensjon på simmeringene man pleier å bytte og hvor mange man trenger ? Hvilke type olje på gearkasse og hvor kjøper man stifter ?

OleV

Hej!
Vi har brugt 'automatic transmission fluid'  men måske andre har brugt almindelig gearkasseolie.

Jeg har købt kulbørster hos en på det franske elbilforum ca 100 Euro, men Pera L i Finland her på forum har vist også en god forbindelse på meget holdbare kulbørster.
Mvh. Ole
Clio electrique x 2
Saxo  x2
Berlingo x 1

timescape

Sitat fra: Grumle på fredag 05. januar 2018, klokken 15:50
Fant synderen.. Er endel støv her så prøver meg på en overhaling før jeg kjører videre. Noen som vet dimensjon på simmeringene man pleier å bytte og hvor mange man trenger ? Hvilke type olje på gearkasse og hvor kjøper man stifter ?

Ser ikke godt ud...

Denne olie brugte jeg.. Er original fra Citroen..

m.v.h.

elektrolux

Lurt med full demontering, skikkelig høytrykk vask og tørking og viklingspray før montering.

Nytt lager og kun original pakning mot girkassen om du vil slippe å gjøre jobben to ganger.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Grumle

takker for informasjon om Olje og tips :)
Blir full demontering. Starter i morgen.

Leste litt på leroy sine sider og der sto det at man kun brukte luft for rengjøring, med trykk under 2 bar. Skulle ikke brukes noe kjemikalier.
Ser noen har anbefalt å bruke zalo, er dette greit ? Hva type rens bruker dere ?

Ved tørk, skal man bruke trykkluft eller la den tørke over langen ?

Er det noen andre enn Citroen som har orginale deler ? Noen som har delenummer på børstene ? :)

Elmo

Sitat fra: elektrolux på fredag 05. januar 2018, klokken 20:13
Nytt lager og kun original pakning mot girkassen om du vil slippe å gjøre jobben to ganger.

Men dette svarte du ikke på Elektrolux.
Sitat fra: Grumle på fredag 05. januar 2018, klokken 15:50
Noen som vet dimensjon på simmeringene man pleier å bytte og hvor mange man trenger ?

Hvor får man enklest tak i pakninger, simringer og lager ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Vi kjøper lageret til ca 200 kr hos den lokale kulelager puscheren AIS.

Trenger kun bytte pakningen mot girkassen. Denne koster rundt 300 kr hos Citroen

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Grumle

Takker.

Vet du om simmeringen mot kassen har mål 40x58x10 ? Eller kanskje du har ett delenummer på den ?

Grumle

Da har jeg fått demontert motoren og ser at børstene på toppen også har brent av.

Har 2 av børstene brent av samtidig eller går bilen med 3 børster ?

Grumle

Her har det vært varmt.. Om to børster har brent av samtidig så har jeg en ekkel følelse av at det er noe annet også som kan være feil...

Grumle

Er det her man må bruke pressverktøy ? Eller holder det med å ta ut de to låseringene ?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA