Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avviket mellom %SOC og hva hurtigladestasjonene presenterer

Startet av sylwester, torsdag 28. desember 2017, klokken 16:54

« forrige - neste »

sylwester

Legger denne rett under Nissan da jeg tror dette gjelder alle modellene hittil. Jeg fant dette under LeafSpy-tråden da jeg lette etter liknende emner:

Sitat fra: leafnor på tirsdag 02. august 2016, klokken 22:20
...
Forøvrig, med de mange QC på turen til Danmark så i mangel av annet å gjøre så studerte jeg tallene rundt meg der jeg satt å så på Cleverladere, og fant jeg at prosenten som vises på lader stemmer på en prikk med forholde mellom Leafspy SOC og SOH.
Altså, SOC i LeafSpy dividert på %-visning på hurtiglader = SOH.
Så, og du plugger inn på en QC og har 80% på lader, og SOC 72 på LeafSpy ,er SOH sannsynligvis 72/80= 90%.
Hva for % viser bilen i forhold til LeafSpy SOC?
Og hva for % viser bilen i forhold til display på QC? Om det er samme % visning på bilen som QC så regner du enkelt ut SOH.

Som forsåvidt muligens stemmer med leafnor sin bil, men jeg som har 88% SOH har også 72% når hurtigladeren presenterer 80%. I praksis skulle ladestasjonen vist nærmere 82% siden 72/82=88%.

Jeg hare hele tiden trodd det hver % presentert fra hurtigladeren er av det Leaf tillater den å lade. For min bil så er det opp til 90% og 90% av 80% er 72%.

Så hva er det dere andre ser av avvik? Oppgi om det er % i bilen eller LeafSpy og hva hurtigladestasjonen oppgir og gjerne SOH  og modell,år.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA