Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Justere klokken

Startet av Cned86, onsdag 27. desember 2017, klokken 09:23

« forrige - neste »

hanche

Okay, nå har jeg fikset det. Jeg valgte en litt omstendelig prosedyre. Jeg tror det betaler seg å være tålmodig:


  • Gjør dette utendørs, ikke i garasjen eller en parkeringskjeller. Du må ha GPS-dekning.
  • La bilen være på, og ta ut minnekortet. Åpne først dekslet foran, og trykk kortet inn. Det spretter halvveis ut. La det stå slik.
  • Det kommer en melding på skjermen om at minnekortet manger. Vent til den forsvinner og et normalt skjermbilde er tilbake (uten kart).
  • Trykk inn reset-knappen med en binders, kulepenn el.l. (Hull oppe til høyre.)
  • Vent til omstarten er ferdig. Aksepter standardadvarselen og vent på normalt skjermbilde.
  • Trykk minnekortet inn igjen til det klikker seg fast. Sett på dekslet.
  • Vent på at systemet restarter nok en gang, aksepter standardadvarselen.
  • Vent et minutt eller to, så kommer klokken tilbake. Ikke fortvil om den ikke kommer med en gang, for det gjør den ikke.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Usikker

Trykka bare inn reset knappen jeg da dette skjedde og alt fungerte etterpå
https://elbilforum.no/index.php?topic=47779.0
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

hanche

Jeg valgte den litt mer omstendelige prosedyren fordi mange ikke fikk de enklere variantene til å virke. Men de virket jo for mange også, så det er ikke godt å si hva som egentlig trengs.

Det kan hende det viktigste er å ikke forvente at klokken kommer tilbake øyeblikkelig etter omstart.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Larry King

Tenning på, SD-kort ut, vente 3 min.
SD-kort inn, vente 2 min. = Klokke tilbake.
Soul EV 2014.
Takk for hjelpen!
TM3 LR RWD levert 22.06.19.
Soul Ev Excl. levert 22.12.14

knute

Resett-knappen funka fint på min, og klokka er tilbake som normalt.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

petgok

Prøvde alt som var listet opp her med resett knapp og ut med SD kort - men ingenting fungerte. Men plutselig var klokka tilbake igjen lørdag morgen (7 sept). Da hadde den vært borte i 3 uker.
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

hanche

«Tiden går ikke, den kommer ... tilbake.»
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA