Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tur til Göteborg med TMX75D

Startet av supaplex, tirsdag 26. desember 2017, klokken 10:13

« forrige - neste »

supaplex

Er det noen her som har kjørt til Gøteborg fra Oslo-området og har gode tips å komme med? Tips til gode karttjenester? Trenger jeg å låne et CHAdeMO adapter? All tips mottas med takk

Larsebass

#1
Hotel Avalon har Tesla-lader og valet-parking.

Ikke sett bilen din i et ubevoktet parkeringshus, norske biler er fritt vilt i Gøteborg. Hærverk og innbrudd er vanlig.
Tesla X75D.

Taffelman

Ruteplanlegger For Tesla: https://abetterrouteplanner.com

Endre bil i "Settings" til X75D før du legger inn ruten.
X75D
TM3 LR AWD

supaplex

Sitat fra: Taffelman på onsdag 27. desember 2017, klokken 16:11
Ruteplanlegger For Tesla: https://abetterrouteplanner.com

Endre bil i "Settings" til X75D før du legger inn ruten.

Kjenner til denne.
Fin den, men synd at den ikke fungerer som en iOS optimalisert app.

Råde

Ser ut som at det ikke går an å bytte bil/batterikapasitet på ABRP. Stemmer det?
e-Golf | X75D

Råde

Sitat fra: Råde på onsdag 27. desember 2017, klokken 19:55
Ser ut som at det ikke går an å bytte bil/batterikapasitet på ABRP. Stemmer det?
Svarer meg selv: så «settings» valget på PC'n nå. Må kjøpe meg ny og større iPhone tror jeg.
e-Golf | X75D

Hodetelefoner

Ville bare stoppet og ladet litt ekstra ved tanum eller Uddevalla. I tilfelle hotellet ikke har lading. 

supaplex

Skal ikke bo på et hotell, men hos noen vi kjenner.
Kan sikkert lade via Schuko. Men det er et gammelt hus så det blir om å ikke starte en brann ;)

Red_Harvest

Tanum og Uddevalla. Ellers er det lademuligheter i sentrum av Gøteborg også. Type 2.

Ellers er det bare å bruke Schuko og justere ned til 8A hvis du er usikker på el-anlegget hos dem.

supaplex

Lader på 10A nå, men skal skru ned til 8A etter tips.

olavxxx

Sitat fra: supaplex på lørdag 30. desember 2017, klokken 17:53
Lader på 10A nå, men skal skru ned til 8A etter tips.
Ja, du får jo da 8km/t ca. Husk å varme kupeen fra appen litt før avreise via appen :)

Natesla

Blor det krise kan du få lade litt hos meg :)

PS: Ikea har ladere med 5 mil i timen både før og etter du kommer inn/ut av byen

supaplex

Sitat fra: Natesla på søndag 31. desember 2017, klokken 00:14
Blor det krise kan du få lade litt hos meg :)

PS: Ikea har ladere med 5 mil i timen både før og etter du kommer inn/ut av byen

Takk takk, men det går bra.
Regner med at bilen er oppladet til vi skal dra i morgen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA