Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Teslacam og tripteller fungerer ikke i 2019.16.2

Startet av koel, lørdag 25. mai 2019, klokken 18:54

« forrige - neste »

koel

Etter oppgradering til 2019.16.2 sluttet Teslacam helt å fungere. Ikonet øverst på skjermen er grått med en x selv etter flere restarter. Reformatering av USB-pinnen hjelper heller ikke, og ikonet vises dessuten uavhengig av om USB-pinnen er montert eller ikke.

I tillegg oppdateres ikke noen av trip-tellerene som viser informasjon om gjeldende tur og siden siste lading. Restart gjør av og til at informasjonen oppdateres, men bare i en veldig kort periode.

Er det noen som opplever det samme og/eller har forslag til løsning?
Grå 2013 Leaf Acenta
Grå 2017 Model X 100D
Drøbak

CaZpaH

#1
Sitat fra: koel på lørdag 25. mai 2019, klokken 18:54
Etter oppgradering til 2019.16.2 sluttet Teslacam helt å fungere. Ikonet øverst på skjermen er grått med en x selv etter flere restarter. Reformatering av USB-pinnen hjelper heller ikke, og ikonet vises dessuten uavhengig av om USB-pinnen er montert eller ikke.

I tillegg oppdateres ikke noen av trip-tellerene som viser informasjon om gjeldende tur og siden siste lading. Restart gjør av og til at informasjonen oppdateres, men bare i en veldig kort periode.

Er det noen som opplever det samme og/eller har forslag til løsning?

Opplever samme her. Så er nok en bug som må fikses.

Leser på et annet forum at noen har forsøkt å formatere USB-sticken flere ganger til det fungerer. Har nå prøvd 5 ganger og nå gidder jeg ikke flere forsøk. Dette får de bare fikse til neste oppdatering.

Presisering: Dette kom samtidig som at jeg oppdaterte til 2019.16.2. Så dette har nok en sammenheng :-)
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Kim-

Høres ut som noe bug hos deg ja. Ville ringt Tesla (road assistant) og hørt om de kan gjøre noe fjerndiagnose og eventuelt en skikkelig restart.

Regner med du har prøvd med bremsen inne og begge scrollehjul til T'en kommer opp?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

z4rd

Opplever samme med grå x på logoen uavhengig av kjøring eller ei, med eller uten stick. Oppstod på 16.2 for min del. Ellers virker ting bedre enn forrige versjon, bortsett fra akkurat dette.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

koel

Sitat fra: Kim- på lørdag 25. mai 2019, klokken 20:19
Høres ut som noe bug hos deg ja. Ville ringt Tesla (road assistant) og hørt om de kan gjøre noe fjerndiagnose og eventuelt en skikkelig restart.

Regner med du har prøvd med bremsen inne og begge scrollehjul til T'en kommer opp?

Ja, jeg har forsøkt alle restartmetoder jeg har kommet over :).
Grå 2013 Leaf Acenta
Grå 2017 Model X 100D
Drøbak

koel

Jeg fikk 2019.16.3.2 i går, men det løste dessverre ikke noen av feilene jeg opplever.
Grå 2013 Leaf Acenta
Grå 2017 Model X 100D
Drøbak

Jarle Drivenes

Opplever også at Teslacam ikke fungerer etter siste oppdatering......Håper bugfixerne har fått det med seg....

geear

Kan de ha gjort dette bevisst for å prøve å få bukt med overbelastningen på MCU1?

De sa iallfall til meg at det skulle være bedring på problemene på 16.

koel

Dashcam og Sentry Mode kom tilbake med 2019.20.2.1, men de andre feilene ble ikke rettet. Disse forsvant dog etter å ha tatt en factory reset. Nå er alt tilsynelatende tilbake til slik det var før den opprinnelige oppgraderingen.
Grå 2013 Leaf Acenta
Grå 2017 Model X 100D
Drøbak

Øggen

Factory reset?? Sikker på det?
Iallefall høgst unødvendig å slette alle data og innstillinga.
Holde vel med scrollehjul reset og inntrykt bremsepedal.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

geear

Nei, det funker ikke hos meg. Så ser ut som factory reset kan være verdt et forsøk. Hva mister jeg? ...Men om det løser det er det merkelig at ikke
Tesla har sagt noe.

På den annen side så får jeg nå kjørt 1500km sommertur uten økning på odometer...  :o :P  ::)

koel

Sitat fra: Øggen på søndag 30. juni 2019, klokken 00:04
Factory reset?? Sikker på det?
Iallefall høgst unødvendig å slette alle data og innstillinga.
Holde vel med scrollehjul reset og inntrykt bremsepedal.

Jeg ser i hvert fall ingen annen grunn til at funksjonene kom tilbake. Har tidligere prøvd alle reboot-varianter, men ikke på denne versjonen innser jeg nå... Kanskje det hadde vært tilstrekkelig.

På denne versjonen tror jeg at jeg kun forsøkte vanlig reboot av senterskjerm (uten bremsepedal) og skifte av språk til svensk (fungerte ikke).

Alt av innstillinger og lagret informasjon forsvinner så jeg skulle gjerne unngått å gjøre det, og det er ikke noe jeg uten videre vil anbefale andre å prøve.
Grå 2013 Leaf Acenta
Grå 2017 Model X 100D
Drøbak

Tore_tang

Noen som har tips- hos meg blir alle filene på 1kb. Kjører 2019.20.4.2 og har formatert usb minnepennen på nytt og tatt restart av skjermen- ingenting endrer resultatet. Alt ser bra ut i bilen og den lagrer filer men som sagt så er alle filene 1kb... (2019 Model X)
Tesla YP 2023
Tesla Model 3 2021
Tesla X100D 2019
Hyundai Kona 2019
Tesla Model X 2017
Tesla Model S 2015
Tesla Model S 2013

Rosenvinge

Jeg hadde samme problemet med at hverken tripptelleren eller forbruk virket.
Hadde den på service og det viste seg at internminnet var helt fullt. De slettet at navigasjonshistorikk og vipps funket tripptelleren og forbruk.

Jarle Drivenes

Jeg hadde også problem med TeslaCam og Tripteller.

Problemet med TeslaCam løste seg ved å formattere USB-lagring med FAT32. Jeg er nokså sikker på at det fungerte med Exfat før oppdateringen i slutten av mai, men uansett så var det det fikset med FAT32.

Problemet med tripteller fikk jeg ikke bort før jeg gjorde en factory-reset. Vil anta at dette tok mellom 5 og 10 minutt. Etter det måtte jeg sette opp alt på nytt igjen (mobil, profil ++), men det gledelig var at alt fungerte :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA