Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Saxo stoppet under kjøring.

Startet av eivisa, tirsdag 07. juni 2011, klokken 02:34

« forrige - neste »

eivisa

Har en saxo 2001 mod. som har gått 166000km på orginalbatterier.
Den stoppet under kjøring. Det viste seg at ett batteri var 1.3v lavere enn de andre i kassen bak.
Skiftet dette, men bilen vil ikke starte lading. Det skjer ingen ting når lading settes på.
Hvis jeg prøver å starte bilen, kommer ikke energimåleren på og vannpumpe starter ikke.
Motorvifte og servo starter.
Når jeg setter den på lading og så prøver å starte den, kommer vannpumpe og energimåler på.
(Det er ingen varsellamper som lyser på 12v).
Noen som har peiling?
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

El rayo

Like godt å bygge om til litium, da, synes jeg.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Thomas Parsli

Få lånt deg et diagnoseapparat (eller kjøp et selv) og se om du får lest ut feilmeldinger.
Har du prøvd en "stor reset"? (http://www.elbil.no/wiki/PSA:How-to#Stor_reset_av_elektronikken)

Hvis jeg klarer å dra ut 166.000km av min bil er jeg godt fornøyd og selger den som deler.
Du har nok kjørt lenger en forventet på de batteriene:)

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

eivisa

Noen som har et diagnoseapparat til låns i bergensområdet?
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Gaute

Den feilen du har fått har trolig ikke noe med batteriene å gjøre. Min saxo stoppet ikke med tre defekte celler.  Den gikk bare kortere, max 60 km. 
Gaute - tidligere Saxo 2002 eier  127.000km.
Bilen ble solgt grunnet defekt batteripakke. For tiden syklist.

JCBX

SERIØST !


prøv lige at tage computeren op af Sagemboksen

læg den i fryseren en ½ time

imellemtiden check 12V batteri , bør have 12,8V eller mere


sæt computeren i igen og se om ikke alt er som det burde være (indtil den bliver varm igen)

Mvh
JCBX

Elmo

#6
Sitat fra: eivisa på tirsdag 07. juni 2011, klokken 02:34
Det viste seg at ett batteri var 1.3v lavere enn de andre i kassen bak. Skiftet dette . . .
Hvordan fant du ut hvilket som var dårlig?

Har du sjekket at du har spenning over hele pakka?? (feks. på midten på vedlagte bilde)
Kan jo være en hovedsikring som har gått, eller en batteri-koblingsskinne som har røket (ref bildene i dette innlegget Brudd i sikringsholder på PSA (denne bilen bare stoppet plutselig på motorveien, og Enviro antydet at alle batteriene måtte byttes)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

JCBX

mindst 120V


og gerne 140V eller mere

kommer an på hvor meget energi de indeholder


eivisa

Har målt 124V der når + er koblet fra. Da den var tilkoblet ble det målt bare masse forskjellige verdier fra 3 til 14-15 V.
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

JCBX

du skal nok kigge efter om der ikke er en tærring tæt ved sikringsholderen indvendigt i kasserne


eivisa

Når det er 124v målt når + kabel er koblet fra, og bare 2-14v når den er koblet til så skulle vel hele kretsen til batteriene være i orden eller?
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

elektrolux

Spenningsmålingen din, slik jeg forstår den, tyder på defekt sikringsholder. Dermed har du en slags halvleder, som gir spenning, men ikke strøm. Derfor måler du mindre spenning med last, enn uten.

Mål på hver kasse, og finn den som ikke stemmer.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

eivisa

Fikk start etter at jeg lå litt press på sikring venstre side bak. Der vet jeg at det var mest irr. Da steg volten foran til 128v. Får ta å løse ned kassen igjen.... ;) Takker for hjelpen!
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Elmo

Sitat fra: elektrolux på lørdag 18. juni 2011, klokken 14:24
Spenningsmålingen din, slik jeg forstår den, tyder på defekt sikringsholder. Dermed har du en slags halvleder, som gir spenning, men ikke strøm. Derfor måler du mindre spenning med last, enn uten.

Takk skal du ha for den diagnosen Elektrolux !
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA