Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Førerassistanse faller ut på samme sted - pga Autopass e.l?

Startet av cra, tirsdag 19. desember 2017, klokken 09:42

« forrige - neste »

cra

Jeg opplever stadig å få melding om at kjørerassistansesystemet ikke er tilgjengelig og at om det vedvarer må jeg kontakte Tesla. Det merkelige er at det skjer på ganske nøyaktig samme sted (men ikke konsekvent hver gang), nemlig på Sykkylvsbrua, ikke langt fra bomstasjopnen når jeg nærmer meg den. Det varer bare et kort øyeblikk, så er meldingen borte igjen og alt ser ut til å vøre normalt igjen.

Ikke noe stort problem i praksis; jeg kjører aldri på automagi der uansett, men det er nå litt merkelig at (formodentlig) eksterne forhold kan slå ut systemene på denne måten likevel? Jeg er 99,9% sikker på at det må være eksternt i alle fall, siden det er på samme sted hver gang.

Er det andre som har slike lokale "bermudatriangler"?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Heinz

Samme meldingen kommer ganske ofte opp hos meg også, men er den først komt, så går den ikke bort før neste gang bilen startes. Dette skjer ofte etter å ha ladet på superlader i Aksdal i Tysvær, og også mens jeg kjører andre steder. Sist kom meldingen på Ålgård, og vedvarte i Lyngdal, Sundebru, Porsgrund, Tanumshede, og Karlstad, først der kom ikke meldingen opp igjen.

cra

Jeg har hatt meldingen sporadisk andre steder, men det er vanligvis når jeg vet at det iser på sensorer o.l, og da er det jo en logisk forklaring. Og ikke ofte nok til at jeg kan si at det er en plass det stadig skjer. I dag morges var det nok en gang på veg over brua, på same sted som det skjer ellers. Mildt vært og noen dråper i lufta, men bilen var isfri siden i går.  ???
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

nortrahof

#3
Se at det ikke er kjøretøysdetektorer tilknyttet Vegtrafikksentralen eller andre der AP faller ut.
Slike detektorer kan f.eks. trigge kamera for bomveier?
Mange 2-feltstuneller har slike "kødetektorer" ved utløpet av tunellen i venstre felt. Dersom trafikken stopper opp gjøres Vegtrafikksentralen oppmerksomme på dette og kan overvåke situasjonen.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

nortrahof

#5
Sitat fra: daktari på tirsdag 19. desember 2017, klokken 17:55
Du kan med fordel melde til sevicehelp.eu@tesla.com. da ber de om mer info.

Har nevnt det for SC i KRS. - Hvis ikke de orker å melde det videre sentralt, så er det Teslas sak at informasjonen ikke kommer frem der den trengs.

For øvrig har vestre løp i Oddernestunnellen i KRS skiftet sensorer (østre løp - vet ikke). - Så det er kanskje et forbigående problem der gammel teknologi fortsatt brukes?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA