Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny Model X - brukt isofix?

Startet av OW, søndag 17. desember 2017, klokken 21:07

« forrige - neste »

OW

eg må spørre her for å få litt flere meninger fordi jeg sitter med en litt dårlig følelse også vet jeg ikke om det er jeg som er sær, eller om det faktisk er noe å reagere på.

Jeg hentet ut ny Model X på Brumunddal i går og oppdaget i dag når jeg skulle montere barnesetet at isofix festene har merker etter bruk (ble selvfølgelig oppdaget før jeg hadde startet montering selv). Syntes det er veldig merkelig, og lurer på om det er normalt? Tester Tesla festene før levering? Kan noen her inne som vet de ikke har brukte isofix festene i bilen sin, sjekke om det er merker i deres fester?

Litt av bakgrunnen for den dårlige følelsen er at jeg oppdaget en bulk på bakluka og sprekk i ene baklykta ved utlevering, og kona oppdaget i dag en middels stor rift i interiøret bak innvendig håndtaket til å åpne passasjerdøren. Ingen har sittet i passasjersetet før hun satt der første gang i dag. Det er ikke store ting, men jeg har følelsen av at noen har testet bilen (og ikke normal testing som Tesla driver med i forbindelse med produksjon), og syntes ikke det er helt greit på en ny bil.

Utover det er jeg veldig fornøyd med ny Model X, og elsker den store frontruten med god oversikt  :D

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

pers1

Hvor langt hadde den gått da dere plukket den opp
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

OW

Den hadde ikke gått langt. 54 km sto den på. Det kan opplagt ikke ha vært mye testing med kjøring i tilfelle.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

geear

Isofix-festene er jo ikke synlige, så de hadde jeg ikke brydd meg med, men bulk og riper må du jo ta opp..

Min hadde gått ca. 30km da jeg fikk den.

OW

Sitat fra: gr på mandag 18. desember 2017, klokken 18:50
Isofix-festene er jo ikke synlige, så de hadde jeg ikke brydd meg med, men bulk og riper må du jo ta opp..

Min hadde gått ca. 30km da jeg fikk den.

Enig i at festene ikke er synlige, og jeg bryr meg ikke om utseende på selve festene. Det jeg likevel gjerne skulle visst er om det er normalt at festene har merker (at tesla setter på noe for å teste), eller om det er sannsynlig at bilen har vært brukt til å teste barneseter. Kan ikke skjønne at det er meningen at de skal bruke nye kundebiler til å teste f.eks. barneseter for andre kunder. Til det formålet finnes demobiler og utstillingsbiler tenker jeg. Om bulker og rifter har kommet med bakgrunn av sånn testing kan ikke jeg vite med sikkerhet, men det er ikke umulig, og noe jeg eventuelt får ta opp med Tesla. Med litt avstand til nærmeste service center blir alle sånne ting mye plunder og heft og da blir man nok litt ekstra irritert over ting som kanskje hadde vært mulig å unngå.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

geear

Hadde nok egentlig vært mer bekymret om det IKKE var merker, det er vel et tegn på at de faktisk har testet bilen din. Den skal tross alt vite om noe er koblet på isofixen.

Det gir ikke noe at jeg sjekker for jeg har brukt mine selv.

OW

Sitat fra: gr på mandag 18. desember 2017, klokken 22:53
Hadde nok egentlig vært mer bekymret om det IKKE var merker, det er vel et tegn på at de faktisk har testet bilen din. Den skal tross alt vite om noe er koblet på isofixen.

Det gir ikke noe at jeg sjekker for jeg har brukt mine selv.

Enig med deg, om Tesla tester isofixen i produksjonen så vil det sikkert bli merker og da er det en naturlig forklaring. Skulle gjerne hatt et datapunkt til for å teste den teorien, så om det er noen som har en Model X der det ikke er montert barnesete noen gang som kan sjekke setter jeg stor pris på det  :+1:
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

AreLib

Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

OW

Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

sjokomelk

Tok en rask kikk hos meg også, og de er også ubrukte/uten merker.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Bjoris


olavxxx

Min var gått 40km. Var ingen merker på isofix.
Litt synd de har fjernet flappen over isofix, synes det er for trangt mellom setene.

cirys1

De nullstiller bilene igjen så km stemmer garantert ikke, jeg var på previsnig på bilen da hadde den gått 87km. Når jeg kom for og hente den så hadde den gått 21km. Har forsåvidt ingenting og si, må sikkert kjøre noen mil inne på noen av de sinnsynke havnene. Uansett bruksmerker skal selvsagt ikke forekomme på en helt ny bil.

smurf

Er merker på mine isofix også. Men de er skjult så null stress
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA