Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fw 2017.50

Startet av daktari, lørdag 16. desember 2017, klokken 14:23

« forrige - neste »

Muffinman

#60
I følge nevnte bruker er batterivarmer fremdeles av ved forvarming når range mode er  på. Så langt ser det ut som
intet nytt. Det blir spennende å se om noen finner ut annet.

JFa

Forvarming av batteriet skjer inntil batteriet har nådd en temperatur som tilsvarer 5 gule streker i redusert regenerering. Ønsker en ytterligere temperaturheving må det gjøres ved å lade batteriet. Noen som vet hvilken batteritemperatur dette tilsvarer? Det samme ved rolig kjøring i streng kulde, batterivarmer slutter å varme ved 5 gule streker

Muffinman

Batterivarmer kobler ut ved pluss 12, stiplet linje forsvinner ved 17, maks regen et stykke opp på 20-tallet og maks effekt på supercharger ved nærmere 30.

EL-Chupa

Fikk akkurat v. 2017.50.2 3bd9f6d, men ikke rukket å sjekke hva som er, om noe, oppdatert. Etter 2017.50.0 fikk jeg problemer med fremre parkeringssensor, så håper det er i orden!
Tesla Model S, Sort 75D, VIN: 208506, levering 03.11.17
Tesla Model S, Sort 60, VIN: 46083, levering 25.08.14 - Solgt

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på søndag 24. desember 2017, klokken 07:47
Batterivarmer kobler ut ved pluss 12, stiplet linje forsvinner ved 17, maks regen et stykke opp på 20-tallet og maks effekt på supercharger ved nærmere 30.

Hmm, jeg hadde håper at denne nye batterivarmefunksjonen ihvertfall varmet såpass at man fikk maks regen. Altså et stykke opp på 20-tallet. Men slik er det kanskje ikke?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Sigurd har visst målt og det er ingenting som tyder på at det er noe som helst nytt med tanke på funksjonalitet. Kun ett ikon i appen som viser når batterivarmeren er aktiv.

EL-Chupa

Hmm, ikke noe nytt i 2017.50.2 xxx og heller ikke fått tilbake front parkeringssensor... Har forsøkt restart av stor og liten skjerm, med og uten å holde brems inne(som noen mener har effekt), kan det være at begge de to sensorene som ser rett frem(på støtfanger) er defekt? Er det noen andre som har opplevd dette? Vel, vel, nå er det ribbe og jul, bil får man ta tak i til uka. God jul alle sammen
Tesla Model S, Sort 75D, VIN: 208506, levering 03.11.17
Tesla Model S, Sort 60, VIN: 46083, levering 25.08.14 - Solgt

Muffinman

Mange som melder om parksensorer foran som tuller etter oppdatering, så muligens bug ja.
(Skrevet fra en stol nær komfyren)

bjornb

Jeg opplever også at parkeringssensorene foran ikke aktiveres, men virker som en sw feil. De fungerer fint når en benytter autopark.
Tesla Model YP - tidl.: Model Y LR, Model S 90D

TeslaModelX

#69
Noen som vet hvor lang tid det tar før "folk flest" får oppdateringer etter at de har begynt å rulle ut?

EDIT: Ironisk nok kom den i dag :P

Brede

Fikk faktisk 2017.50.2 på vår eldgamle bil i dag, ikke verst!  :D
Virker av en eller annen grunn til at vi får de fleste oppdateringer ganske kjapt.
(Ingen WiFi)

eadie

Jeg har fått 2 mld om ny software i dag, på min gamle S85 2014 RWD.
Synd jeg ikke kan igangsette installasjonen via app, siden bilen står parkert på en flyplass.





Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: eadie på mandag 25. desember 2017, klokken 15:00
Jeg har fått 2 mld om ny software i dag, på min gamle S85 2014 RWD.
Synd jeg ikke kan igangsette installasjonen via app, siden bilen står parkert på en flyplass.
+1 , men jeg har 50.1 fra før




Sent from my iPhone using Tapatalk
[/quote]
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

N00b

Der kom 2017.50.2 inn julaften.   

Den sier forandring er easy entry. Men det er nå linket mot driver profiles som jeg ikke har all den tid det ikke er TECH pakke på min Classic S fra 2013.

Sa ikke Elon Musk at easy entry skulle komme til alle X og S?

Brede

Gledet meg fælt til å prøve easy entry i dag, skuffelsen var stor da jeg innså at jeg allerede kjører med rattet i øverste stilling..  ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA