Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ulyd ved lading

Startet av jabe1807, fredag 15. desember 2017, klokken 19:49

« forrige - neste »

jabe1807

Når jeg setter bilen på lading kommer det, etter et par minutter, en ulyd fra motorrmmet. det høres ut som en brumming/kraftig during. Er det noen som vet hva dette er? Jeg har spurt på Nissan verksted, men de har ikke noe svar.

Hanz

Det KAN være pumpa som pumper kjølevæske gjennom laderen.  Jeg hører iallefall svak summing fra min (gen.1) når den har stått en stund på 16A-lading og blitt varm. Særlig på sommeren. ( Gen.1 har 2 separate "kjøle-kretser" med hver sin pumpe). Kanskje din pumpe begynner å synge på siste verset, bokstavelig talt ?
2011 Leaf
2019 i-Pace

jabe1807

Det er 2017 modell som har gått 48000, så det er ikke godt å si om noe som er slitt. Lyden kommer fra høyre side i motorrommet. Kanskje andre i forumet som har vært borti det samme?

N-L

#3
Det kan være at varmepumpa kjører defrost program. Har opplevd det selv et par ganger og leste da her på forumet at det var varmepumpa.
Tesla Model S 85D 2015
BMW i3 2015

bob-bob

Sitat fra: N-L på mandag 18. desember 2017, klokken 08:15
Det kan være at varmepumpa kjører defrost program. Har opplevd det selv et par ganger og leste da her på forumet at det var varmepumpa.
Det stemmer , den kjører defrost program for å tine opp isdannelser.

jabe1807

Takk for svar. Da satser jeg på at det er det som skjer. Merkelig at ikke merkeverksted kunne fortelle med det. Er nok mest kompetanse her på forumet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA