Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er DAB+ radio ikke standard lenger i Norge

Startet av haheide, fredag 15. desember 2017, klokken 18:52

« forrige - neste »

AKM

Sitat fra: 1000kwh på mandag 08. januar 2018, klokken 09:09
Sitat fra: AKM på søndag 07. januar 2018, klokken 23:10
Sitat fra: Luring på søndag 07. januar 2018, klokken 22:00
DAB slo de vel av i tidlig i 2017, eg hadde iallefall to radioer som slutta å fungere da.
Mulig nokon fortsatt sender på det lokalt.

Så det er DAB+ ein må ha ja, og oopps--- DAB+ er visst standard:

Sitat fra: holmen på fredag 05. januar 2018, klokken 13:05
Bestilte ny Model X i går, fikk bekreftet at DAB+ er standard, og selger visste ikke hvorfor det står under premiumpakken.

Jeg gjentar: DAB er standard, mens DAB+ synes å ligge i premiumpakken. Forskjellen er at en i DAB+ gir deg bilder og info fra radiokanalen. Jeg var nettopp mottatt X uten premium og det er ingen DAB+
aiai.. her snakker du om ting du ikke har peiling på  :-[

Tydeligvis! Supert, da har altså bilen DAB+. Veldig bra. Da er det avklart. Men hvorfor i helv.... har man ikke cover art etc? Uten så ser det veldig 2000-ish. Men bra at dette tydeligvis er et software-greie, men om de allerede har brukt et år så tar det sin tid....

THE

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Griffel

I min tilårskommende bil har mangel på DAB gjordt at jeg har oppdaget en flora av lokalradio jeg ikke viste eksisterte. Her er det mange som kaprer nye lyttere.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

AKM

Hei,

Gammel tråd med misvisende overskrift i forhold til mitt spørsmål, men likevel:

Kan det være så vanskelig å oppdatere softwaren slik at en kan få opp cover-art på skjermen når en hører på DAB? Dette er selvsagt et i-landsproblem, men likevel...

Vhagar

Det er ikke vanskelig å hente ut metadata fra en dab+ stream og presentere denne. Men dette handler om prioriteringer og så vidt jeg har skjønt så har det vært inne tidligere? Så hva som har vært årsaken til at det nå er tatt vekk aner jeg ikke, mulig de ikke har kapasitet nå når de viser kartene hele tiden? (sarkastisk ment den siste der)
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

jlan

Jeg rapporterte manglende DAB cover art som en  bug for et år siden og fikk dette svaret etter å ha eskalert rapporten:


On 2018-03-13 2:10 AM, Customer Support Tesla wrote:
> Hello,
>
> Thank you for contacting Tesla. I completely understand your concern and apologize for the current experience. The issue is still under investigation and should be resolved soon. Unfortunately, we do not have any ETA on it. However,our teams are aware and hopefully, it will be resolved soon. I have forwarded your valuable feedback to our engineering team and can assure you that the right people will get this information. Please let me know if there is anything else I can do to assist you.
> Thank you for your patience!
> Best Regards,

> ------ | Executive Care
> 45500 Fremont Blvd | Fremont, CA 94538
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA