Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Drivaksler

Startet av froland, onsdag 01. juni 2011, klokken 23:13

« forrige - neste »

froland

Hei venner! Det bråker når jeg kjører, høres ut som bremseklossene subber. Det er ikke det, fordi det er nytt alt der. Men så kikka jeg og da så jeg at på høyresiden er den " belgen" som beskytter drevet var delt. Det mangler en metallbånd ser det ut til. Kan det være det som gjør at det bråker? Og går det ann å gjøre noe med dette problemet? Best regards Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

hkaspenberg

Sitat fra: froland på onsdag 01. juni 2011, klokken 23:13
Hei venner! Det bråker når jeg kjører, høres ut som bremseklossene subber. Det er ikke det, fordi det er nytt alt der. Men så kikka jeg og da så jeg at på høyresiden er den " belgen" som beskytter drevet var delt. Det mangler en metallbånd ser det ut til. Kan det være det som gjør at det bråker? Og går det ann å gjøre noe med dette problemet? Best regards Froland.
Prøv å kjøre rolig i krapp sving? Knakk-knakk-knakk? Da har nok drevet gått og må byttes. Men du kan prøve å fylle det med fett og sette på en slik drivknute-belg fra Biltema og se om det holder en stund til.

;-// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Baltor

Sitat fra: hkaspenberg på onsdag 01. juni 2011, klokken 23:18
....du kan prøve å fylle det med fett og sette på en slik drivknute-belg fra Biltema og se om det holder en stund til.

;-// Hans
Dette er en vanlig feil, aluminiums klemmebåndet som holder belgen korroderer istykker i skjøten. Fettet blir så slengt ut og endel av det kommer på innsiden av felgen.  Hvis gummien er iorden (og leddet ikke er gåent) kan du fylle i nytt fett og sette på ei slangeklemme.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Ken

Jeg har aldri sett en sprukket belg så jeg antar at det går an å feste et nytt bånd.
Bremseklossene er antagelig tilgriset og må enten byttes eller freses ned litt.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Baltor

Sitat fra: Ken på torsdag 02. juni 2011, klokken 22:23
Bremseklossene er antagelig tilgriset og må enten byttes eller freses ned litt.

Heldigvis er det slik at fett som slynges ut fra mansjetten IKKE treffer bremseskiven. Men endel av det ender på innsiden av felgen. De som har åpne alu felger kan oppdage denne fettkastingen uten å bøye seg ned ;D
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

Yeyeye

Har byttet belg(gummimansjet) på både min og kolegaens, så de kan sprekke ja.

AR
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA