Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Realistisk rekkevidde X75D

Startet av Amundmo, fredag 08. desember 2017, klokken 16:58

« forrige - neste »

Vhagar

Takk gr for nyttig innsikt.

Jeg vet ikke om kjørestil (som utgjør litt av forskjellen mellom oss) vil være en like stor faktor når vi begge ligger i 120-140 på motorvei, da kommer nok andre forhold mer frem. Som du viser til med vind bl.a. Det blir spennende å se hva fasiten blir i høst. Jeg tillater meg å tro på et forbruk på 240Wh/km i 120 for å ha et godt buffer.

Etter å ha vurdert eget forbruk oppimot flere andres og sjekket ABRP så sitter jeg igjen med et inntrykk av at å planglegge ca 85 mil pr. dag vil gi en totaltid (inkl. lading) på ca 10 timer. Og Valencia til Murcia hadde nok gått fint, men vi planlegger å kjøre kysten så da blir det mulighet for ladestopp ved Ondara, Alicante, Torrevieja og Murcia ved behov.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

geear

Fatter ikke helt hva som har skjedd, triller på samme 20" Nokian R2 som før, men kjørte med skistativ på kroken, og solid motvind, og endte på 208Wh/km fra Sandnes til Lyngdal, for ca en uke siden. Lå deretter på omtrent samme forbruk oppover forferdelig svingete heieveier, i 150km til. Kjørte hjem igjen i dag, og endte på 188Wh/km på 326km. Det gikk i greit driv også. Ingen vind. Fortsatt fullastet bil med skistativ bak. Skjønner tempen er høy altså, og ja det er en del negative høydemeter, men kan ikke huske å ha hatt slikt forbruk noen gang før. Sommer eller vinter.

Råde

Hvilken versjon er du på? Jeg opplever at den jeg har nå (2019.8.4 (og.3)) har økt forbruket, men den jeg hadde før det (2018.50.x) hadde lavere forbruk enn både de nåværende og den før det igjen.
e-Golf | X75D

Joachim@sancon.no

#213
Tall fra vår tur fra Danmark til Drøbak i går. Full bil med 4 stk og baggasje. Fine kjøreforhold med relativt lite trafikk. Kjørte på AP så å si hele tiden på fartsgrense +10 unntatt Danmark hvor jeg lå litt under pga 130 sone.

Min erfaring er at 110 er ganske greit.

På etappen kungelv til tanumshede så var AP på 140, men snitt hastighet ble lav, da det var et stykke fra SUC til motorvei hvor hastigheten var 30-50.

Har X100D.

geear

Sitat fra: Råde på søndag 21. april 2019, klokken 09:02
Hvilken versjon er du på? Jeg opplever at den jeg har nå (2019.8.4 (og.3)) har økt forbruket, men den jeg hadde før det (2018.50.x) hadde lavere forbruk enn både de nåværende og den før det igjen.
2019.8.5

Forøvrig en håpløs software. Riktignok opplever jeg ikke hyppige bråbremsinger som andre rapporterer, har kun hatt en av sorten, i tunnel uten bil verken foran eller bak, men den gir forferdelig buggy MCU.

Ljofam

Noen som har kjørt strekket Aurland - Dombås på en lading med en X75? ABRP vil legge ruten via Valdresflye og Vinstra. Skal kjøre i morgen med sykkelstativ og 4 sykler. Hele turen går fra Bergen til Levanger og vi starter turen med ca. 90% grunnet noe småkjøring i Bergen før avreise. Jeg hadde håpet på å slippe å nedom Vinstra å heller kjøre Vågå og Sel

Joachim@sancon.no

Flott tur til Storlien fra Ranheim i dag. Kjørte pent og ca 5km/t over fartsgrensa. Blir stadig overrasket over hvor lav man kan kjøre bilen. Merket at 2019.8.5 software er litt dårligere en forrige mtp veimerkingen. Ved dårlig midtstripe så vil bilen legge seg på midten. Alt i alt ble det 200km og et snittforbruk på 175. Ikke gærnt når Storlien ligger på nesten

17-22 grader og kjørte i range mode med AC av uten at det ble varmt. Er vel ganske optimal temperatur.

z4rd

#217
Fra en lengre strekning kjørt på vestlandet tidligere i uka uten lading, inkludert én overnatting (altså stopp over mange timer uten lading). Ellers en del start og stopp med ferger osv.

Totalt ca 291km. Ved start hadde bilen 97% og ved ankomst 9%.

Trip A er for hele turen så langt i sommerferien. Ellers er bilen fullpakka og med 20". Temp var mellom 13-20. Tørr veibane. Lite vind. Versjon 2019.20.4.3

UPDATE: totalt ble tallene slik etter to uker på veien: 2212km. 427kWh. Snitt 193Wh/km. Meget blandet kjøring, også værmessig :)
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

fredsjo

Hvordan har rekkevidden på x75d utviklet seg programvaremessig siden den var ny? Altså; hvis du tar en 2017 mod, har den bedre rekkevidde i dag enn da den kom, pga programvareoppdateringer?
2021 Tesla Model Y
2018 Tesla Model X
(S) 2014 Nissan Leaf Tekna
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

jokke

Heter ikke denne tråden "Realistisk rekkevidde X75D"

Lite interresant med alle innlegg som ikke omfatter X75D

Rævedilter

Sitat fra: fredsjo på lørdag 14. september 2019, klokken 20:02
Hvordan har rekkevidden på x75d utviklet seg programvaremessig siden den var ny? Altså; hvis du tar en 2017 mod, har den bedre rekkevidde i dag enn da den kom, pga programvareoppdateringer?
Har ein som er prod. haust 2017, har ikkje merka noko som helt til endra rekkevidde hverken oppe eller ned, men med normal degradering har den sikkert tapt noken %. Kjørt snart 70kkm, hurtiglader lite (kanskje 5000 km).

Kubiskisk

Vår har "tapt" noe rekkevidde i det siste. Ladet til 295km/90% når den var ny, nå på nesten 55000 kjørte kilometer lader den til 281km/90%.
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA