Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leveringsproblemer og totalt fravær av informasjon og forpliktelser

Startet av omregna, lørdag 28. september 2019, klokken 16:13

« forrige - neste »

omregna

Jeg bestilte en inventory mod X og fikk beskjed at den var i Drammen og kunne leveres i løpet av et par dager. Etter to dager fant jeg ved en tilfeldighet ut at bilen var un-matchet fra meg og matchet mot annen kunde til tross for at jeg hadde betalt og fått bekreftet leveringsdato for en unik bil med oppgitt VIN. Etter mye om og men ble bilen overført til meg og den andre kunden var uten bil igjen. Jeg fikk jeg ny leveringsdato som er om to dager. Bilen er betalt i sin helhet (lånet tikker og går), forsikring er tegnet (også her tikker kostnadene) og Tesla har registrert bilen på meg (bilens alder er startet). Og jeg er uten bil...

Nå har jeg på nytt fått vite at bilen ikke kan leveres som avtalt, og at de ikke p.t. vet ny leveringsdato. Men når jeg logger på min Tesla konto er det satt opp ny leveringsdato en uke frem i tid. Det er jo mildt sagt rimelig freidig å be meg om å betale 1 million, tegne forsikring og registrere bilen på meg uten å levere ut bilen eller kunne redegjøre for når det vil skje!

Jeg mistenker sterkt at denne falske lovnaden var for å få også denne bilen på salgsstatistikken for 3. kvartal (leveringsdato ble nemlig satt til 30. september).

30. september burde jeg vel kunne kreve at Tesla kompenserer meg, eller hva tenker dere.....?

Jeg har alltid hørt at det siste man skal stole på er en bilselger, men dette tar kaka...

k1

Skjønner godt irritasjonen her, men vanskelig å svartmale alt før man vet helt årsaken deres. Kan være klargjøring som tar tid? En ripe de ønsker å utbedre eller hvem vet hva.
Det som et det grunnleggende problemet til Tesla som ofte stinker er evnen til kommunikasjon.

Håper det ordner seg for deg, og at alt blir glemt når du får bilen og får brukt den.

omregna

Det er bekreftet at det skyldes logistikk/transportproblemer. Så årsaken er ikke klargjøring eller utbedring av feil/mangler har de sagt. Bilen står nok fortsatt i Drammen. De burde kunne bedre sin kommunikasjon og komme opp med en alternativ løsning etter opprinnelig leveransedato, spesielt siden de har stilt krav om at bilen ble betalt, forsikret og registrert. Da holder det ikke bare med en beklagelse. Her må de kompensere enten med låne bil eller annen økonomisk kompensasjon.

Tellus

Aldri, aldri, aldri betal for nybil før den er registrert i ditt navn. Veldig enkel forholdsregel.

k1

Snakker vi om 14 dager forsinkelse eller er det mer?
Tror ikke det er verdt kampen om kompensasjon for 2 uker forsinkelse. Det du kan prøve deg med er gratis mattesett eller vegglader e.l. for tort og svie?
Og har du spurt om å få en lånebil til din er klar? Kan være verdt å ta turen til utsalgsstedet fremfor mail/tlf, og holde en hyggelig men saklig tone med noen der.

hELgenen

Sitat fra: Tellus på lørdag 28. september 2019, klokken 17:27
Aldri, aldri, aldri betal for nybil før den er registrert i ditt navn. Veldig enkel forholdsregel.

Jøss,finnes det folk der ute som betaler millioner på noe de ikke eier..

Kim-

Sitat fra: Tellus på lørdag 28. september 2019, klokken 17:27
Aldri, aldri, aldri betal for nybil før den er registrert i ditt navn. Veldig enkel forholdsregel.

Bilen er registrert i trådstarters navn.  Ville dratt og forhørt meg hvor bilen er med en saklig tone. Hvor lenge har du ventet totalt nå da siden du betalte lånet?

Hvis du mener det er usaklig lenge kan du fortelle dem at du ikke er fornøyd med framgangsmåten det er blitt gjort på å du ønsker en form for kompensasjon, feks som skrevet her matter eller annet utstyr/service.


Til neste gang kam det være lurt å signere lånet med bankid ved utlevering.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

omregna

Ble bedt om å betale og forsikre bilen slik at de kunne registrere den på meg. Utlevering skulle jo finne sted dagen etter. En er nesten nødt til å betale før registrering og utlevering finner sted. Bilen er jo registrert på meg så det er jo ikke problemet. Jeg eier den jo formelt, bare det at jeg ikke har tilgang til den.

Problemet nå er jo at jeg er avhengig av bil i jobben så det må nok bli et besøk med forespørsel om erstatningsbil. Om de kompenserer med noen matter etc. ville være god kundepleie, som vil kunne føre til en fornøyd kunde igjen.

Lynet

De trenger kun forsikring for å kunne registrere bilen. Jeg betalte bilen når jeg henter den. De registrerte den dagen før.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

omregna

Vet det, men de forlangte betaling før de ville sette bilen i mitt navn. Nå er jo bilen registrert på meg og det kommer til å gå dagevis før jeg har bilen....:-(

Kim-

Sitat fra: omregna på lørdag 28. september 2019, klokken 20:15
Vet det, men de forlangte betaling før de ville sette bilen i mitt navn. Nå er jo bilen registrert på meg og det kommer til å gå dagevis før jeg har bilen....:-(

Kjedelig. Hvis du er avhengig bil si du må ha en bil av de. Jeg signerte lånet etter jeg så på bilen.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA