Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2011 iMiev 136 000 km selges

Startet av bobakka, torsdag 07. desember 2017, klokken 21:53

« forrige - neste »

bobakka

Jeg skal selge min 2011 iMiev nå på nyåret, men legger den ut her slik at brukere av forumet kan få førstevalg.

Den ble registret i februar 2011 og jeg har kjørt rundt 20 000 km per år uten problemer.

Jeg bruker Canion app'en som overvåker batteriene og jeg har to celler som gjerne er lavest, men de ligger ganske jevnt med de andre - så batteriet er OK.
Jeg har også målt batterikapasitet med EvBatMon og den viser at batterikapasiteten er redusert med ca. 30%.

Rekkevidde vinter er rundt 50 km på de kaldeste dagene.
Med forvarming og minimal bruk av varmeapparat 10-20 km lenger.

Batteri med vesentlig lavere km og høyere kapasitet er tilgjengelig på bilopphugning for 10-15000 kr.

Bilen ble EU-godkjent uten mangler i mars og er godkjent ut april 2019.
Kontrolløren bemerket at den var tight i ledd og overføringer.

Jeg har understellsbehandlet bilen med olje 3 ganger.
Siste service var på merkeversted for 2 år siden ved 100 000 km med full gjennomgang hvor bla gearoljen ble skiftet, bremser ble smurt opp og AC etterfylt.

Jeg kan underskrive på at bilen er i meget god teknisk stand, med bra lakk og karosseri.
Det er noen riper i plastfanger bak.

Bilen selges slik den er etter besiktigelse og prøvekjøring, og uten reklamasjonsrett.
Kjøper kan ta den på tester for egen regning om man ønsker det.

Jeg har tenkt å avertere den for kr. 70 000,- på FINN og det tilkommer da ikke omregistreringsavgift etter nyttår.

Besparinger i forhold til dieselbil fra Nordstrand til Fornebu er per dag 150 kr i bompenger og over 50 kr i diesel.
Med 220 dager i året er besparingen 44 000 i året.
Med litt ekstra kjøring i helger og på kvelder er besparingen i løpet av 2018 oppe i 50-60 000 kr.
En særdeles kort tilbakebetalingstid :-)

Jeg bytter den ut fordi jeg trenger lenger rekkevidde og har fortapt meg i elbiler. Det ble en ny i3 300km!

iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA