Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prissetting Kona (og for den saks skyld Ioniq)

Startet av Rolf Gjerdsjø, torsdag 07. desember 2017, klokken 15:44

« forrige - neste »

trykkertor

#15
Sitat fra: Cral på tirsdag 03. april 2018, klokken 07:45
Står vel antatte priser på Kona på Hyundais koreanske sider.
Carl
Er mye "antatte" priser ute og går. Se bare på diverse sider hvor de "antar" at Kona koster:
300.000,- NOK
35.000 Euro
39.000 USD
30.000 GBP

Cral

Jada.

Men når de skriver priser på den offisielle siden til Hyundai i Sør Korea, så bør de ikke bomme for mye.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

olkhi

Pratet med en selger på lørdag og han antok at prisene ble klare om en måneds tid.
Han antydet at prisen med vinterhjul kunne bli rundt 350'-360'.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Trond.m

Sitat fra: olkhi på mandag 09. april 2018, klokken 09:05
Pratet med en selger på lørdag og han antok at prisene ble klare om en måneds tid.
Han antydet at prisen med vinterhjul kunne bli rundt 350'-360'.
Høres bra ut, men jeg tror dessverre ikke selgeren din vet noe mer enn andre  ;)

trykkertor

#20
Enig.
Mye selgere som gjetter og tror for tiden.
Har selv møtt Hyundai Kona selger hvor det var helt tydelig at jeg visste mer om Kona EV enn han visste.
Til og med at den var begrenset til 7 hovedfarger mente han var feil, og at den også ville komme i flere valg fra dag 1.
Han mente at bagasjerommet var større på bensin enn EV.

Jeg synes også 1 måned frem i tid til prising var lenge.
Vi hørte jo først at det skulle være etter jul, så mars, så over påske.
Men akkurat nå skulle det ikke forundre meg om det faktisk blir 1 måned til.
Da rimer det jo med at de i april produserer 500 diverse standardbiler med og uten skinn, med og uten takluker, fordelt på diverse farger. Så blir de første i køen å få velge en bil som treffer sin kombinasjon. Og jo lengre bak i køen en kommer så vil folk få tilbud om......
"Hvis du vil ha bil på denne første leveringen, kan du velge mellom oransje med stoffseter, og vi har en gul med skinn uten takluke....."

Husker det var slik med Soul også. Lange leveringstider på sort og blå, mens grå var innen kort tidshorisont.

HPSE

Hyundai Norge har i dag svart på Facebook (Kona Siden) at de håper på å få priser fra fabrikken ila april......
Produksjonsstart i april som planlagt og de første demobilene er forventet til Norge i juni. Usikkert om det samtidig kommer kundebiler..
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Limodriver

Jeg begynner å mislike utsettelsene. Først kommuniserte Hyundai Norge at de hadde håpet å prise Kona EV i 4. kvartal 2017. Etter dette har utsettelsene kommet løpende. Nå håper de i løpet av april og demobiler vil bli levert juni. Tidligere ville de første kundebilene leveres i juni/juli.

Dersom bilene skal produseres etter bestilling vil dette tidligst bli gjort i løpet av mai. Deretter transport Sør-Korea, via omlastingshavner og til Drammen. Transporttiden regner en gjerne til 12 uker. Jeg vil bli overrasket om de første kundene får bil før 4. Kvartal.

bno

#23
Nye Nissan leaf LR er spøkelse deres tenker jeg :-)

EspenM3

Sitat fra: Limodriver på mandag 09. april 2018, klokken 22:28
Jeg begynner å mislike utsettelsene. Først kommuniserte Hyundai Norge at de hadde håpet å prise Kona EV i 4. kvartal 2017. Etter dette har utsettelsene kommet løpende. Nå håper de i løpet av april og demobiler vil bli levert juni. Tidligere ville de første kundebilene leveres i juni/juli.

Dersom bilene skal produseres etter bestilling vil dette tidligst bli gjort i løpet av mai. Deretter transport Sør-Korea, via omlastingshavner og til Drammen. Transporttiden regner en gjerne til 12 uker. Jeg vil bli overrasket om de første kundene får bil før 4. Kvartal.

8 uker er normalen fra biler går fra fabrikk til de kan leveres kunde.

andy99

Sitat fra: Limodriver på mandag 09. april 2018, klokken 22:28
Jeg begynner å mislike utsettelsene. Først kommuniserte Hyundai Norge at de hadde håpet å prise Kona EV i 4. kvartal 2017. Etter dette har utsettelsene kommet løpende. Nå håper de i løpet av april og demobiler vil bli levert juni. Tidligere ville de første kundebilene leveres i juni/juli.

Dersom bilene skal produseres etter bestilling vil dette tidligst bli gjort i løpet av mai. Deretter transport Sør-Korea, via omlastingshavner og til Drammen. Transporttiden regner en gjerne til 12 uker. Jeg vil bli overrasket om de første kundene får bil før 4. Kvartal.
Nå tror jeg ikke bilene kommer til å bli produsert på bestilling til å begynne med. Med så få valg vil Hyundai nok bare produsere x antall av hver variant til å begynne med. Det står jo en haug på venteliste i Norge og Nederland, så de får nok avsetning på alle.

Sitat fra: trykkertor på mandag 09. april 2018, klokken 10:58
Enig.
Mye selgere som gjetter og tror for tiden.
Har selv møtt Hyundai Kona selger hvor det var helt tydelig at jeg visste mer om Kona EV enn han visste.
Til og med at den var begrenset til 7 hovedfarger mente han var feil, og at den også ville komme i flere valg fra dag 1.
Han mente at bagasjerommet var større på bensin enn EV.

Jeg synes også 1 måned frem i tid til prising var lenge.
Vi hørte jo først at det skulle være etter jul, så mars, så over påske.
Men akkurat nå skulle det ikke forundre meg om det faktisk blir 1 måned til.
Da rimer det jo med at de i april produserer 500 diverse standardbiler med og uten skinn, med og uten takluker, fordelt på diverse farger. Så blir de første i køen å få velge en bil som treffer sin kombinasjon. Og jo lengre bak i køen en kommer så vil folk få tilbud om......
"Hvis du vil ha bil på denne første leveringen, kan du velge mellom oransje med stoffseter, og vi har en gul med skinn uten takluke....."

Husker det var slik med Soul også. Lange leveringstider på sort og blå, mens grå var innen kort tidshorisont.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

andy99

#26
I følge en newsprime.co.kr planlegger Hyundai å introdusere "Kona Electric" inn i taxi markedet i Korea.
Blir i så fall en taxi med lite beinplass for baksetepassasjerer. Mer interessant er at de nevner forventet pris.
"In addition, Kona Electric's sales price will be set to exceed △ 46 million won for the speed model (long range?), 48 million won for the premium, △ 43 million won for the urban model (short range?), and 45 million won for the premium"
Litt dårlig oversettelse, men stort batteri og premium utstyr til 48 mill won = 351 730 NOK.

http://www.newsprime.co.kr/news/article.html?no=412893
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

geear

Sitat fra: andy99 på onsdag 11. april 2018, klokken 08:31
I følge en newsprime.co.kr planlegger Hyundai å introdusere "Kona Electric" inn i taxi markedet i Korea.
Blir i så fall en taxi med lite beinplass for baksetepassasjerer.
Sørkoreanere er vel omtrent 10cm lavere enn nordmenn i snitt... ;)

I Kina kryr det av gamle Volkswagen Jetta som taxier.

andy99

#28
Nå har det kommet pris på de koreanske sidene til Hyundai.
https://www.hyundai.com/kr/ko/vehicles/kona-electric/highlights

48 500 000 sørkoreanske won (etter skattefordel) = 352 302,069 norske kroner
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

HPSE

Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA