Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Alle Leaf modeller lansert med pris

Startet av TFSE, torsdag 07. desember 2017, klokken 10:47

« forrige - neste »

snoemann

Wow, kjempefint!

Dette ga mange svar.

For min del ( deler uoppfordret min subjektive mening ) , så synes jeg sidelistene og frontdetaljene så fine ut. Spoilerlisten appellerte ikke så veldig. Da vet jeg at jeg ikke kan bestille dynamic pack, men må håndplukke disse "blue" eksteriør detaljene selv.

Lurer også veldig på hva som ligger i speilet i blå eksteriørdetaljer.
For meg blir det no-go hvis hele speilet er blått, men veldig kult om de har en liten blå stripe slik som den røde på nismo versjonen....

Hva synes dere andre?
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Zero-talent

Ikke så veldig mye man går glipp av med å ha bestilt launch. For min del kunne jeg ønsket meg bose, men håper i det minste de har dytta inn litt bedre høyttalere enn i 2013-modellen jeg hadde.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

Zuexi

#48
Fant bilder av "blå detaljer" i en annen tråd her inne. Kanskje dette er endel av "Dynamic pack"?



Joltus

Sitat fra: Zero-talent på torsdag 14. desember 2017, klokken 20:40
Ikke så veldig mye man går glipp av med å ha bestilt launch. For min del kunne jeg ønsket meg bose, men håper i det minste de har dytta inn litt bedre høyttalere enn i 2013-modellen jeg hadde.
Men den Bose greia...... Fint med bra lyd osv, men value for money finnes da knapt, samtidig så har de jo plassert den subben på en fantastisk idiotisk måte når man tenker på at dette er mer eller mindre "integrert" anlegg?

Den vil da ligge i veien hele tiden?

Goggen123

I veien for hva? HAr ikke vært noe problem for meg etter et drøyt år med hageavfall, kofferter etc.

Joltus

Ja du ser jo at det var et spm... ;)

Synes bare den ser så malplassert ut på bildene. Har ikke sett det live...
Ser på den gamle ligger den jo mellom de to innhookene så der forsvinner den litt mer. På den nye står den mer ut. Men den er vel laget for å tåle en støyt.

Uansett burde de kunne klart å integrere den mer. Her har de bare skrudd den fast i matta....

Beckern

Sitat fra: Joar Øverland på fredag 15. desember 2017, klokken 11:26
Ja du ser jo at det var et spm... ;)

Synes bare den ser så malplassert ut på bildene. Har ikke sett det live...
Ser på den gamle ligger den jo mellom de to innhookene så der forsvinner den litt mer. På den nye står den mer ut. Men den er vel laget for å tåle en støyt.

Uansett burde de kunne klart å integrere den mer. Her har de bare skrudd den fast i matta....

Jeg så den live med bose i Oslo og trodde at dette kanskje var noe pre-produkjsons-fjas.
Forundret over løsningen enten den er i veien eller ikke.


Løve

Noen som vet hvorfor jeg kan bygge en Tekna med alt (unntatt den latterlig overprisede automatiske ryggefunksjonen) på nissan.no til rett over 315k mens min lokale forhandler kun tilbyr n-Connecta og LE fra 320k og opp (og ikke mulighet for å velge hvit med svart tak)?

Trond.m

Sitat fra: Løve på søndag 11. mars 2018, klokken 17:19
Noen som vet hvorfor jeg kan bygge en Tekna med alt (unntatt den latterlig overprisede automatiske ryggefunksjonen) på nissan.no til rett over 315k mens min lokale forhandler kun tilbyr n-Connecta og LE fra 320k og opp (og ikke mulighet for å velge hvit med svart tak)?
Vet ikke hva du mener med «kun tilbyr». Det er jo ingen som kan levere Tekna ennå,men det er jo ikke noen problem å bestille for levering til høsten.

Løve

Sitat fra: TM på mandag 12. mars 2018, klokken 06:11
Sitat fra: Løve på søndag 11. mars 2018, klokken 17:19
Noen som vet hvorfor jeg kan bygge en Tekna med alt (unntatt den latterlig overprisede automatiske ryggefunksjonen) på nissan.no til rett over 315k mens min lokale forhandler kun tilbyr n-Connecta og LE fra 320k og opp (og ikke mulighet for å velge hvit med svart tak)?
Vet ikke hva du mener med «kun tilbyr». Det er jo ingen som kan levere Tekna ennå,men det er jo ikke noen problem å bestille for levering til høsten.

nissan.no så kan du spekke opp en tekna til 315k, men sjekker jeg ut min lokale forhandler så sier de at en n-Connecta koster 320k.

Betyr det at det er forventet at jeg skal krangle på pris?

Trond.m

Det står vel i prislisten at lokale frakt og leveringsomkostninger kan variere. Jeg synes Nissan har en litt en merkelig prispolitikk, og man burde forvente at prisene som er oppgitt i prislisten gjelder for de forhandlere som ligger nær havnen der de kommer ( eks. Drammen). De fleste forhandlere legger til noe de kaller registreringsomkostninger. De høres det ut som en offentlig avgift, men er bare noe de tar for å øke sin margin. Jeg ville definitivt diskutert pris, men det er neppe nødvendig å krangle  ;)

Løve

Takk for svar!

Får nok shoppe rundt for pris. Det koster ikke noe særlig å reise hvor som helst i landet for å hente ut en helt ny bil kontra hva enkelte lokale forhandlere har av påslag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA