Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Alle Leaf modeller lansert med pris

Startet av TFSE, torsdag 07. desember 2017, klokken 10:47

« forrige - neste »

Joltus

Sitat fra: snhansen på torsdag 07. desember 2017, klokken 19:52
Tror vi som har kjøpt launch edition har gjort en grei deal. Dette blir jo selvfølgelig litt individuelt, men jeg ser ikke det store behovet for skinnseter og Bose systemet. Skinn fordi det er elbil og stoff virker litt "varmere" på kalde dager når man gjerne må dempe litt på varmen i bilen for og nå frem :-) Bose kan jeg godt klare meg uten da jeg synest det er en litt merkelig plassering av sub eller hva det er som ligger plassert på gulvet i bagasjerommet... Det vil gi en del begrensninger på plassering av tung last, som man gjerne vil ha plassert mot seterygg tilfelle uhellet skulle være ute. Men, dette er min mening ;-)
ProPilot park er jo ekstrautstyr på Tekna ser jeg, så alt i alt meget fornøyd med prisen på Launch edition. Mye bil for pengene :+1:
Er forsåvidt ikke bekymret for at kjøpet er så "dårlig", men hadde nesten forventet litt mer "bonus" for å bestille en fullstendig låst variant.
Eg og er "heldig" og skulle uansett ikke hatt skinnseter, og hadde aldri betalt ekstra for Bose varianten. Men eg kunne godt tenkt meg flere farger å velge i. Tror dog ikke eg hadde betalt så mye ekstra for det, da eg tror den grønnfargen vi valgte blir tøff.

Men eg blir litt skuffa over at eg kunne bestilt en tekna og fått bilen marginalt seinere. Og eg var ikke sykt seint ute med bestilling, men er på april mai gjengen. Da kommer tekna i mai juni..... Det er litt skuff i mine øyne.

Goggen123

6 mnd levering for Tekna? Selger antydet august for Tekna til meg, så da har dere optimistiske selgere.

Joltus


alia

ifølge dagens næringsliv   ( https://www.dn.no/privat/2017/12/07/1939/Motor/denne-elbilen-har-ett-stort-konkurransefortrinn ) og nettsteder til Nissans forhandlere står det estimert leveringstid 5-6 måneder.

Forhørte meg med forhandler, hun mente den ikke kommer før tidligst august /september.. men.. da kunne jeg ha fått flere valg av farge og interiør.  Har selv nylig bestilt zero 2 som jeg tror er lik launch edition..   

Tror han som nevnte det tidligere her har rett, at prisnedgangen vil nok være lavere for en tekna enn en launch edition om noen år..

svmell

Men LE har vel alt unntatt Bose og skinn? pro pilot park er vel ekstra for begge, dvs ikke tilgjengelig for LE.

alia

Ja, tekna har delvis skinn i setene tror jeg LA kun stoff. Boose er ikke så nøye for min del.. men kunne godt tenkt meg å velge mellom flere farger på bil og interiør.. Men når det er sakt er det ikke som flere nevner ikke det beste utvalg av farger når man først kan velge da..  ???
Tror LA ikke var et dumt kjøp.. bare skuffende å vite at to uker etter bestilling kunne jeg hatt flere valg og trolig samme leveringstid..

Bobbi

Sitat fra: svmell på torsdag 07. desember 2017, klokken 22:56
Men LE har vel alt unntatt Bose og skinn? pro pilot park er vel ekstra for begge, dvs ikke tilgjengelig for LE.

LE har alt som Tekna har unntatt Bose og delskinn. LE har metallic lakk, det er 6000 ekstra for metallic på Tekna. LE er vel da et bedre kjøp? Er det fortsatt mulig å kjøpe LE?

Løve

På side 11 i prislisten snakkes det om "Lastestativ". Betyr det at en kan ha taklast på den nye Leaf'en? Det er jo et veldig godt kjøpsargument!

Gordon Retriever

Og rett under står det sogar "sykkelstativ for tak".  Ergo mulighet for taklast.



Amazing.

Trond.m

Jeg finner ikke informasjon om varmepumpe i prislisten. Betyr det at det er vamrepumpe som standard på alle utstyrsvarianter ?

Bondeknøl

Du finner det litt gjemt i prislisten.
Den rimeligste Visia har ikke varmepumpe. Importøren valgte å ikke ta inn Visia av 30kw, men nå ser det ut som at de tar den inn i sortimentet igjen.

snoemann

Jeg forsøkte å spørre bnh oslo om hva "Lastestativ" var for noe, men dette kunne de ikke svare på. Og de kunne ikke bekrefte at det ville la seg bestille heller.
Videre kunne de heller ikke gi meg noe informasjon om hva "Eksteriørdesign Blue" er for noe, eller gi meg bilder av dette (håper det er "Nismo-aktig" styling bare i blått).

Har sendt forespørsel til Nissan sentralt om dette, men foreløpig ikke noe svar.

Er det noen her inne på forumet som har svar på noe av dette?
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

Hodmaster

Sitat fra: snoemann på torsdag 14. desember 2017, klokken 11:38
Jeg forsøkte å spørre bnh oslo om hva "Lastestativ" var for noe, men dette kunne de ikke svare på. Og de kunne ikke bekrefte at det ville la seg bestille heller.
Videre kunne de heller ikke gi meg noe informasjon om hva "Eksteriørdesign Blue" er for noe, eller gi meg bilder av dette (håper det er "Nismo-aktig" styling bare i blått).

Har sendt forespørsel til Nissan sentralt om dette, men foreløpig ikke noe svar.

Er det noen her inne på forumet som har svar på noe av dette?

Jeg sendte spørsmål om denne blue pakken. Fikk en dårlig skannet a4 ark med bilde av hva den inneholdt. Skulle komme brosjyre når som helst som viste det bedre fikk jeg beskjed om. Kan uansett bestilles frem til betalingstidspunkt.

Joltus

Hva betyr det? Betalingstidspunktet? Det er jo dagen før eg skal hente min bil.....

snoemann

#44
Sitat fra: Hodmaster på torsdag 14. desember 2017, klokken 12:24
Jeg sendte spørsmål om denne blue pakken. Fikk en dårlig skannet a4 ark med bilde av hva den inneholdt. Skulle komme brosjyre når som helst som viste det bedre fikk jeg beskjed om. Kan uansett bestilles frem til betalingstidspunkt.

Hvem fikk du dette a4 arket av? og er det mulig for deg å ta et mobilbilde og dele?

Ser liksom for meg at det er noe ala dette :


Eller slik som dette bare i blått :

Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA