Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Alle Leaf modeller lansert med pris

Startet av TFSE, torsdag 07. desember 2017, klokken 10:47

« forrige - neste »

Joltus

#15
Sitat fra: hma på torsdag 07. desember 2017, klokken 14:29
LaunchEdition koster 283'900, mens Tekna koster 293'900.

Launch kommer (som det nevnes over) med metallic lakk til kr 6'000.
Tekna kommer med Bose (pris ikke oppgitt) og delskinn til kr 1'800.

Skal man ha ProPilot Park på Tekna koster det kr 4'500, mens skinnseter koster kr 8'000.

Jeg har kontrakt på Launch og syns jeg får en meget bra deal. Mye bil med mye utstyr til en meget god pris. Får også bli levert (forhåpentligvis) i mars.

Launch koster 293,900 ja.... Samme som tekna det.
Launch har ikke propilot park....

Hos ålgård auto hvertfall.

Men klart, metallic lakk kommer jo i tillegg.... Dog, da kan man jo velge farger i tillegg.

Betaler 277 for min launch, men ville jo fått noenlunde samme rabatten på Tekna. Så ser ikke noen som helst annen fordel enn at vi får bilen 2-3 mnd før. Hvis Nissan nå kødder det også til, slik at tekna etc ikke blir i juni/juli da er det rett og slett håpløst i mine øyne.

Joltus

Sitat fra: Jarv!s på torsdag 07. desember 2017, klokken 15:04
Tanker rundt E-pedal?
Jeg liker det ikke, men har ikke prøvd det heller..

Bare at jeg automatisk presser bremsen inn når jeg skal bråbremse, gir meg frysninger av at det kan bli det motsatte og man skyter fart i steden..
Selvsagt en vane, akkurat som når man går fra manuell til automat.

I tillegg er det vel bygd inne beskyttelse mot slikt som du nevner her?

Kårepåsporet


hansob

Det er litt forskjellige priser avhengig av forhandler. Gol er fortsatt billigst. Hvis vi sammenligner Launch Edition og Tekna hos denne forhandlere får vi:

Launch Edition ink. metallic - kr 289.850
Tekna ink. metallic, delskinn og Bose - kr 299.900
Tekna ink. metallic, Alcantara skinnseter og Bose - kr 307.900

Det koster altså kr 10.050 ekstra for delskinn, Bose og bedre utvalg av farger
Eventuellt kr 18.050 ekstra for Bose, Alcantara skinnseter og bedre utvalg av farger

Pro Pilot Park er tillegg kr 4.500 på Tekna. Altså bare parkeringsfunksjonen, Propilot er standard på begge.

Bestilt Tesla Y LR Blå  6/2-23
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

GekkoE

Du kunne bestille Launch med eller uten vinterdekk. Hvis du går inn via Nissan og bestiller en Launch så vil du se at den koster 11000 mer og for den prisen så får man ProPark, delskinn, BOSE og er usikker på om elektronisk parkbrems er inkludert i Launch. Skulle man kjøpt dette som ekstra utstyr så ville det ha kostet mye mer.

Joltus

Park er jo heller ikke med på Launch, så det trengs jo ikke tas med for sammenligning.

Ser nå at launch var 283900 ja, pluss plassering i landet og vinterdekk etc.

Da var den 299 som utgangspunkt på ålgårds auto før evt. rabatter.

Elektronisk håndbrekk skal være på launch ifølge mine papirer.

Joltus

Det oppgis 6mnd leveringstid på Tekna. Fascinerende. Får min Launch edition 1-2mnd før da. Den bestilte eg for halvannen mnd siden. Så der var det neimen ikke mye å hente.

Kjenner litt på at launch edition er blitt en liten parodi. Hva tjente vi på den?

Bondeknøl

Sitat fra: Jarv!s på torsdag 07. desember 2017, klokken 15:04
Tanker rundt E-pedal?
Jeg liker det ikke, men har ikke prøvd det heller..

Bare at jeg automatisk presser bremsen inn når jeg skal bråbremse, gir meg frysninger av at det kan bli det motsatte og man skyter fart i steden..
Mener på at du kan slå av e-pedalen og bruke bilen akkurat som den gamle modellen. Vi skal forøvrig ikke bekymre oss så mye for forandringer. E-pedalen er vel utviklet med erfaring og testing.

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

chriso89

Noen som vet hva leveringstiden er ved bewtilling nå?

Tek78

#25
Har bestilt launch edition , men ble ganske usikker på om jeg heller skulle hatt bestilt Tekna med skinnseter og Bose....  ??? ??? ???
Men hjelper vel ikke uansett...... Får vel ikke gjort om på kontrakten med forhandleren.

Kårepåsporet

Noen som har erfaring med skinnseter på Leaf kontra stoffseter?
Har Leaf ventilerte seter som bla Ioniq og Soul?

EV-FTW

Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 07. desember 2017, klokken 18:49
Noen som har erfaring med skinnseter på Leaf kontra stoffseter?
Har Leaf ventilerte seter som bla Ioniq og Soul?

Smak og behag.
Leaf har ikke ventilerte skinnseter.
Personlig liker jeg inne skinnsetene i Leaf. De er klamme, varme om sommeren, og kalde om vinteren. Klart setevarme hjelper.

Eneste fordel, de er enkle å holde rene, og holder kanskje bruktprisen litt mer oppe.

Jeg gikk for stoff, og angrer ikke.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

snhansen

Tror vi som har kjøpt launch edition har gjort en grei deal. Dette blir jo selvfølgelig litt individuelt, men jeg ser ikke det store behovet for skinnseter og Bose systemet. Skinn fordi det er elbil og stoff virker litt "varmere" på kalde dager når man gjerne må dempe litt på varmen i bilen for og nå frem :-) Bose kan jeg godt klare meg uten da jeg synest det er en litt merkelig plassering av sub eller hva det er som ligger plassert på gulvet i bagasjerommet... Det vil gi en del begrensninger på plassering av tung last, som man gjerne vil ha plassert mot seterygg tilfelle uhellet skulle være ute. Men, dette er min mening ;-)
ProPilot park er jo ekstrautstyr på Tekna ser jeg, så alt i alt meget fornøyd med prisen på Launch edition. Mye bil for pengene :+1:
E-up 2016-18
Leaf 2018-19
Tesla model 3 LR

Joltus

Sitat fra: chriso89 på torsdag 07. desember 2017, klokken 18:43
Noen som vet hva leveringstiden er ved bewtilling nå?
Det ble nevnt 6mnd i en annen tråd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA