Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nigeriasvindel i Norge?

Startet av Arha, tirsdag 05. desember 2017, klokken 16:05

« forrige - neste »

Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

jlan

SitatDrivverket skaper energi. Det vi gjør er å fylle på strøm mens man kjører,» sa Syverstad til Finansavisen for et drøyt år siden.

Det er komprimering av eksisterende energi som gjør at du får en vesentlig effektøkning,» fortsatte han.

Det er alltid trist når man ikke får evighetsmaskiner til å fungere før pengene tar slutt.  Hvis noen vil hedre disse elbilpionerene så ligger navnene på Proff.no
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: Kålhue i Sleazy Group til avisa[...]Jeg er veldig lite interessert i å komme med mer informasjon enn det. Vi kan diskutere hvilken type avis dere er og hvordan dere skriver artiklene.

Ja, jo, "Dere tror ikke på nisser og magi så jeg gidder ikke uttale meg til dere"
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

elektrolux

Syverstad har ikke gitt opp.

En Tesla som i dag kjører 30 mil skal klare 100 mil med Syverstad teknikk ombord.

Det betyr 30 mil på e-Up hadde bare VW ingeniørene hørt på Syverstad.  ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Rav4_EV

Her er det nok en smarting som har montert en dynamo på hjulet som er så kraftig at den lader mer enn du bruker til fremdrift.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Arha

Hørte en gang snakk om noen som tenkte å bruke energien i fjæringssystemet til å øke rekkevidden, kanskje dette er ideen her?
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Amoss

Sitat fra: Arha på tirsdag 05. desember 2017, klokken 19:36
Hørte en gang snakk om noen som tenkte å bruke energien i fjæringssystemet til å øke rekkevidden, kanskje dette er ideen her?

Har også hørt om dette, og for en legperson som meg høres det fornuftig ut, men neppe noe som kan mer enn doble rekkevidden på en elbil :p

Men her var det altså snakk om å "komprimere energi"?  Lurer på hvor mange BAR disse batteriene var ment å skulle holde :p
Model S 85D


Knut Røe

Kan takke seg selv disse brødhuene som gikk inn med penger på et sånt luftslott. Godt gjort av han som lurte de, det skal han ha. God fantasi.

Jejl

Sitat fra: Arha på tirsdag 05. desember 2017, klokken 19:36
Hørte en gang snakk om noen som tenkte å bruke energien i fjæringssystemet til å øke rekkevidden, kanskje dette er ideen her?
Mener det var tu.no som skrev en artikkel om noen som  utviklet et system der man fikk endel energi igjen fra demperene. Det var snakk om ca 5% lavere forbruk, hvis jeg husker riktig.

jlan

Er det Syverstad som står bak Toyotas system?:

Sitat fra: https://www.toyota.no/hybrid-innovation/hvorfor-velge-hybrid.jsonSelv om Hybrid Synergy Drive er avansert teknologi, er det å kjøre og eie en hybrid fra Toyota behagelig og enkelt. Du får høy komfort og helt stille kjøring når den elektriske motoren brukes og når bilen står stille. Våre hybrider trenger dessuten ingen ekstern lading med lange ledninger ettersom bilen lader seg selv automatisk
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

doldis1

Sitat fra: Jejl på tirsdag 05. desember 2017, klokken 22:09
Sitat fra: Arha på tirsdag 05. desember 2017, klokken 19:36
Hørte en gang snakk om noen som tenkte å bruke energien i fjæringssystemet til å øke rekkevidden, kanskje dette er ideen her?
Mener det var tu.no som skrev en artikkel om noen som  utviklet et system der man fikk endel energi igjen fra demperene.
SitatDet var snakk om ca 5% lavere forbruk
, hvis jeg husker riktig.

På noen av grusveiene her i Trøndelag tror jeg vi kunne klemt ut 50 %  ;D

sylwester

Denne karen driver med mye humbug. Xocai sjokolade, evighetsmaskiner, pyramidespill og e-sport.. Han vil nok starte egen religion snart for det er jo der det er mest penger å hente.

All teknologispekulering er på grense til 409 siden verdiene er i ideene og ikke i anlegg. Funcom var verd over 50kr/aksje og var under ei krone året etter.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

KjellG

Silkemotor AS skulle øke effektiviteten på fossilbil: En større dynamo som drev en hydrogenfabrikk som gå tilskudd til bensindrivstoffet, som drev en større dynamo som ...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA