Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vil elbilen kaste Norsk bilbransje ut i kaos ?

Startet av doldis1, tirsdag 05. desember 2017, klokken 10:09

« forrige - neste »

bno

Det da vel den teknologiske utvikling som er avgjørende faktum. Når vi nå har kommet over point of no return så vil utviklingen akkselerere. Mange vil miste jobbene sine og atter andre vil finne nye innteksmuligheter i kjølvannet av denne utviklingen. Klart at salget i frmtiden også vil gå bli tvunget mer og mer over på nett som Tesla og med det vil også salgspalassene (som viser hvor fett inntjeningen er i bransjen) måtte vike. Bunnlinja vil ikke bli like feit som før med elbil med 18 bevegelige deler vs. ICE med sine 2300. Det vil klart bli svært store omveltninger ikke ukjent fra andre bransjer som har vært gjenstand for disruptional change.

Knut Røe

Tyskerne viser ingen tegn til å holde tritt teknologisk. TMS kom i 2012. Har de noe som konkurrerer i 2022 engang? Lade nettverk og hele greia, totalpakke? Dette blir vondt for tysk industri og stat. Kanskje på tide å utvikle noe nytt og slutte å jukse?

Rollep

Sitat fra: PK snekker på søndag 17. desember 2017, klokken 19:29Og så skal det jo forbys å selge biler som ikke har nullutslipp snart så da vil jo de fleste bilmerker som ønsker å fortsette å selge måtte gå bort fra forbrenningsmotor.
Vet ikke hva du legger i "snart" men det man har hørt fra EU er jo snakk om et salgsforbud tidligst 2040. Det er i hvert fall i min bok rimelig langt frem i tid.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA