Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbiler

Startet av Knugen, mandag 04. desember 2017, klokken 19:29

« forrige - neste »

Knugen

Hvorfor finnes det ikke bruktbiler på Tesla sine sider lenger? Ville tro de fikk inn mange innbytte biler i disse dager.

Øggen

Dei vil ikkje ha innbytte. Gir skambud på 120- 140.000 under reell salgsverdi.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Nasatech

Tror også de selger ut bilene til oppkjøpere fortløpende. Har en bekjent som er oppkjøper og han har hele tiden masse brukte Tesla.

Havebigfun

Sitat fra: Nasatech på mandag 04. desember 2017, klokken 20:26
Tror også de selger ut bilene til oppkjøpere fortløpende. Har en bekjent som er oppkjøper og han har hele tiden masse brukte Tesla.
Over hvilke kanaler selges bilene videre? Finn?

Jeronan

#4
Sitat fra: Knugen på mandag 04. desember 2017, klokken 19:29
Hvorfor finnes det ikke bruktbiler på Tesla sine sider lenger? Ville tro de fikk inn mange innbytte biler i disse dager.

The Tesla Service centers in Norway don't have the capacity at the moment to prep the cars, since they will have to be fully inspected, serviced and repairs/replacements to be done.

After several reports the last months of people who placed an order for a CPO car and waiting for almost 2 months with nothing been done yet, Tesla Norway finally decided to remove the CPO list from the site until further notice.

Tesla Norway really needs to get their act together and put all focus on their Service centers and fix the capacity problems.
It's not healthy people have to wait two weeks to get an appointment to fix critical issues and over two months for normal service.

Having to wait 3 to 5 weeks (or even longer) to get new parts delivered is the main issue here that needs to be addressed sooner than later, before Norway gets swamped in Model 3's by the end of next year.



PS. You can read my report with what I went through with my brand new two week old car
:-\
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Nasatech

Sitat fra: Havebigfun på mandag 04. desember 2017, klokken 22:51
Sitat fra: Nasatech på mandag 04. desember 2017, klokken 20:26
Tror også de selger ut bilene til oppkjøpere fortløpende. Har en bekjent som er oppkjøper og han har hele tiden masse brukte Tesla.
Over hvilke kanaler selges bilene videre? Finn?

Kameraten min kjøper de direkte fra en jos Tesla. Men han selger de videre på Finn.

Nasatech

Har forresten laget et script som ser på CPO i andre land og ser om de har vært registrert i Norge. Bare noen få land nå som har CPO. Hvor blir bilene av??

Amatøren

Sitat fra: Nasatech på tirsdag 12. desember 2017, klokken 22:23
Hvor blir bilene av??

De tar vel ikke inn bilene og bruker chassiset med drivlinje om igjen og bytter det som ser brukt ut for så å selge de som nybil igjen?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Hodetelefoner


elekTrond

Refurbished, heter det på nynorsk. Apple, Dell(?), etc. osv... holdt/holder på med sånt.
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA