Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Musikk på USB, oppdatering av database

Startet av gekko300, fredag 22. desember 2017, klokken 12:42

« forrige - neste »

gekko300

Jeg har en helt ny ZE40, R-Link oppdatert til siste versjon for et par uker siden.
All min musikk (ca 9000 mp3 filer) er lagt på en USB minnepinne og plugget i bilen. Når minnepinnen plugges i bilen begynner R-Link å bygge opp database av musikkinnholdet på minnepinnen. Dette ser ut til å ta år og dag. Hvis man slår av bilen stanser indekseringen, og den starter ikke automatisk opp igjen neste gang man starter bilen. Det ser derfor ut til at man må ha bilen igang kontinuerlig til indekseringen er ferdig. Så langt har jeg hatt mulighet til å ha bilen i gang ca 45 minutt i strekk, og indekseringen er langt i fra ferdig på den tiden. Musikken som er indeksert fungerer fint i søk på artist/album etc, men musikken som ikke er indeksert får jeg bare tilgang til hvis jeg velger folder manuelt i avspillingen.

Jeg har også en Ford S-Max 2016 modell med det uendelig trege SYNC2 systemet, men dette systemet klarer å indeksere all musikken på et par minutter. Det virker derfor som om Zoe sliter med noe...

USB minnepinnen er formattert med FAT32, så det skal være i orden. Ingen av mp3 filene er kopibeskyttet. All musikken spiller av helt fint i Zoe, så det er kun indekseringen til biblioteket som går usannsynlig tregt. Jeg kan ikke helt se hva som er problemet til Zoe.

- Noen andre som har mange mp3 filer på USB og har andre erfaringer?
- Er det noen manuell måte å starte indekseringen på? Ser ingen opsjon i R-Link for å reindeksere. Nappe ut pluggen og sette den inn igjen mens bilen er i gang kanskje?
- Er det andre filformat enn mp3 som er mer egnet til R-Link?
- Er R-Link kresen på USB minnepinner? Kanskje prøve en annen minnepinne?

Tips mottas med takk. :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA