Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisendringer fra bestilling til betaling

Startet av Gogool, fredag 01. desember 2017, klokken 18:33

« forrige - neste »

Gogool

Har fått inntrykk på forumet at Tesla lar prisfall fra bestilling til betaling komme kunder til gode, mens de står ved beløpet ved bestilling i motsatt tilfelle. Hva er andres erfaring?

Ved bestilling av min X100D 18.8.2017 ble prisen satt til 1 060 400 inkl alle tilvalg, hvor grunnmodell X100D kostet kr 852 900. Kurs på dollar er 7,94.

15. september 17 viser utskrift av spec på "min side" på Teslas web en linje med avslag, "adjusted price reduction" på kr 51 520. Men grunnprisen 858 100. Totalpris på ca 1 011 000. Dollarkurs 7,80. Kortvarig lykke.

Men så kommer faktura nå ved levering på opprinnelig beløp; kr 1 060 400. Til tross for "lurefaktura" i september og at samme bil har blitt kr 28 000 billigere fra 18.8.17 til i dag. Nå er grunnpris kr 824 000 mens tilvalg ca samme pris. Kurs dollar 8,20.

Litt irriterende dette...
Grå P85+ 2013 (solgt)
X100D

Simmelim

Jeg forstår dette er irriterende! Men nå er det sånn overalt i verden at inngår man en kjøpskontrakt om en vare så kan man strengt tatt ikke klage på dette i ettertid. Problemet er, selvfølgelig, at tesla kommer med flere priser underveis og som mange før har kommentert så er dette noe tesla burde gå bort fra!

supaplex

Se min tråd om nøyaktig det samme.
Ifølge enkelte her på forumet er "adjusted price reduction" skyldes en "feil" i systemet.
Skal hente bilen min på tirsdag, blir spennende å se hvor mye bråk rundt dette.
Har som kjent fått det skriftlig fra en selger om at prisjusteringen er reell.

Cashback4u

#3
Fikk i hvertfall rabatt på vår Model X 75D som ble bestil i slutten av august og hentet på torsdag
48850,-   :)  :+1:


Gymsko

Og hvorfor og hvordan fikk du dette?
Noe du har lyst til å dele med oss?

Cashback4u

Dukket automatisk opp på Mytesla siden, og deretter på Final Invoice nå vi hentet bilen.

CaZpaH

Viktig å ikke se seg blindt på dollarkurs heller. Den norske krona har og hatt en nedtur og samtidig er det dyrere å levere en bil til Norge kontra USA mtp. Transportkostnader.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Øggen

Sitat fra: Cashback4u på lørdag 02. desember 2017, klokken 10:32
Fikk i hvertfall rabatt på vår Model X 75D som ble bestil i slutten av august og hentet på torsdag
48850,-   :)  :+1:

Vis gjerne sluttregning.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

cirys1

Jeg måtte krangle meg til prisreduksjon jeg hadde fått skriftlig ifra selger to ganger at prisen var reel, la på FSD og vinterhjul også etterpå p.g.a. av reduksjonen. Når jeg kom for og hente den så var den blitt 70.000kr dyrere, jeg ga meg ikke nektet og ta den ut. Så etter en uke så fikk jeg prisen vi hadde blitt enig om.

Cashback4u


AreLib

Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

geear

Sitat fra: Cashback4u på lørdag 02. desember 2017, klokken 19:42
Se vedlegget med final invoice
I all verden.. fikk du noen forklaring på dette? Eller lot du det bare gå under radaren?

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

CaZpaH

#14
Sitat fra: Øggen på mandag 04. desember 2017, klokken 09:05
Sitat fra: Cashback4u på lørdag 02. desember 2017, klokken 19:42
Se vedlegget med final invoice

Fy f...
Blir nesten kvalm.

Bra avslag det der ja. Selv låste jeg bestilling 11. august og fikk ikke noen endring underveis ved bestillingen og endte opp med samme pris som da jeg bestilte. Føler det er ganske skjevt...

Men igjen. Lukter demobil da. Siden så lite info blir gitt.

Redigering:
Snakket med selger. Uten hverken VIN eller bestillingsnummer så fikk han ikke verifisert om dette er reelt eller en demobil. Eneste forklaring på prisreduksjonen var at dette er en demobil eller at final invoice vedlagt var redigert eller tatt fra et annet kjøpstilfelle fra en annen prisreduksjon på bilen. Hadde jeg hatt det så kunne det kanskje vært grunnlag for en eventuell klage.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA