Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Referral code - gjelder ved bestilling eller endelig bekreftelse?

Startet av Norse_Hansen, torsdag 30. november 2017, klokken 08:56

« forrige - neste »

Norse_Hansen

Etter hva jeg forstår går henvisningskoden for gratis ladning ut ved årsskiftet.

Hvis jeg bestiller en bil 31/12-17 men først bekrefter feks. 15/01-18, vil da denne koden fortsatt være gjeldende?

Jeronan

The code will be embedded into the order when you place it. Since you have to use the referral link to place the order and get the benefits.

So if the referral terms suddenly change between order placement and order lock-in, it won't affect you. Since you placed the order before the terms changed.

And don't worry. Free Unlimited Supercharging when buying a new Model S is going to stay. It's one of the few benefits Tesla would want to keep in place to keep the Model S and X attractive over the Model 3.  ;)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

mthoring

Sitat fra: Jeronan på torsdag 30. november 2017, klokken 12:06
And don't worry. Free Unlimited Supercharging when buying a new Model S is going to stay. It's one of the few benefits Tesla would want to keep in place to keep the Model S and X attractive over the Model 3.  ;)

Det kan være du har rett i dette, men det er langt fra sikkert. Model S og X er større biler, det i seg selv er attraktivt for familier på utkikk etter nr1 bil.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Nasatech

Sitat fra: Jeronan på torsdag 30. november 2017, klokken 12:06
And don't worry. Free Unlimited Supercharging when buying a new Model S is going to stay. It's one of the few benefits Tesla would want to keep in place to keep the Model S and X attractive over the Model 3.  ;)

Jeg tror også dette blir. Samme får vi håpe med referral programmet.

Og det stemmer som du sier med referral. Jeg hadde en kamerat som la inn dagen før 8.000 i rabatt ble fjernet. Han låste først bestillingen lenge etter, men fikk rabatten.

Jeronan

Sitat fra: mthoring på torsdag 30. november 2017, klokken 20:34
Det kan være du har rett i dette, men det er langt fra sikkert. Model S og X er større biler, det i seg selv er attraktivt for familier på utkikk etter nr1 bil.

With the Model X, you are absolutely right. People that need space to more than 5 people, have no other choice than the Model X.

But when it comes to the Model S, the difference is sadly too small to make up for the huge price gap.

The Model 3 isn't all that much smaller than the Model S. I was surprised how much head clearance the Model 3 has in the back seats what I have seen so far in the videos.

Sure, the trunk obviously is smaller, but not by much. I would have liked a larger trunk opening with the back door, but understand why they did it.
Since it also seems to be possible to put a roof rack on the Model 3, it means I can use a skibox on the roof on vacations when I need the extra luggage space.

In all honesty. I love my Model S,  but if the Model 3 would have been available today, I would have gone for that one. The price difference is just too huge, that even the free Supercharger Access can't make up for it. Since you still get 400kW free per year, which most of the time is more than enough for us, since we only use the SC on long trips. Rest of the time we charge at home.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

mack_

I fortsettelsen av spørsmålet til trådstarter vil jeg spørre om hvordan det nå fungerer når jeg fikk en referral i august og to i oktober. Vil jeg få lekebil på den første, valg mellom lekebil og TWC på den andre og 22" på den tredje eller blir alt nullen ut når det starter på nytt program? Altså at jeg får valget mellom lekebil og TWC på nr 2 og 3 fordi de regnes som nr 1 og 2 i nytt referral program?  Håper på det første, men har egentlig innbundet meg med at det ikke blir felger..

geear

Jeg fikk valg mellom TWC og lekebil på referral fra august (byttet med en som bekreftet 7. aug og jeg bekr. 9. aug). Var liten tvil om at valget ble TWC selv om jeg har ladestasjon allerede. Holder å drive og lagre på en elektrisk John Deere til ungene...  ::)

Nasatech

Jeg fikk lekebil før man fikk valget med lader. Hadde nok valgt lader i dag.


SigX

Sitat fra: FrTr på torsdag 12. august 2021, klokken 14:26
1. Har lagt inn min første Tesla bestilling men har ikke brukt noen referral code. Kan dette gjøres i ettertid ?
2. Hvor finner jeg min henvisningskode ? Får jeg denne følst når jeg har bilen i hende ?

Henvisningskode må legges inn ved bestilling, men det kan være at du kan få selger til å legge den inn i ettertid.

Henvisningskoden din finner du enklest i Tesla-appen (mulig du må ha bilen registrert før den dukker opp der), men også på din side på Tesla.

PS! Trenger du henvisningskode så send meg en PM.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA