Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Industrikontakter i stedet for Schuko

Startet av Vollis47, tirsdag 28. november 2017, klokken 16:14

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 29. november 2017, klokken 12:17
Et eksempel på schuko og garasjebrann på kanalen Max i går kveld.
Visstnok en Tesla som stod til lading.

Ser ikke ut som Tesla ladeutstyr.

Jeg tenker Max kan ha klippet og mikset litt for å få det til å virke som Tesla lading har forårsaket dette. Ellers ville vel ALLE mediehus kastet seg over en slik historie for alt den er verd. Tenk endelig kunne dokumentere en brann forårsaket av intet mindre enn en Tesla.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Øyvind.h

Sitat fra: elektrolux på onsdag 29. november 2017, klokken 19:29
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 29. november 2017, klokken 12:17
Et eksempel på schuko og garasjebrann på kanalen Max i går kveld.
Visstnok en Tesla som stod til lading.

Ser ikke ut som Tesla ladeutstyr.

Da foreslår jeg at du ser på den sorte kabelen som går inn i schuko støpselet en gang til. Se på tykkelsen. Se hvor den ender, og se deretter på schuko pigtail'en som følger med Model S og X.

Deretter kan du vurdere å bekrefte på nytt at du mener dette er juks og bedrag.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

E_S

Jeg så også dette, og ut fra det lille man fikk se innimellom all klippingen for å få det til å være doku-såpe fremfor fokusert på oppdragene til brannvesenet ser det ut som problemet var en lang, tynn skjøteledning som lå i en diger kveil, med Tesla UMC tilkoblet. Ikke rart det går galt da.

Ellers er jeg stor tilhenger av industrikontakt, ja. Spesielt på jobb er det ofte mye lettere å få en arbeidsgiver med på å sette opp noen industrikontakter, som tross alt ikke koster stort, enn å bekoste en haug med ladestasjoner, noe som blir relativt kostbart.

Schuko burde vært forbudt i nyinstallasjon som ladepunkt for el-bil.

:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA