Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Flere Servicesentre?

Startet av Cato76, tirsdag 28. november 2017, klokken 15:07

« forrige - neste »

Cato76

Når kommer flere servicesentre?
Ser at det er klager på flere måneders ventetid på servicer og reperasjoner.. Samtidige er det omtrent umulig å komme i kontakt med Tesla for å få ordnet avtaler (egne erfaringer)..

Når TM3 kommer vil det vel 4-5 dobles med antall biler, og det betyr vel 4-5 ganger lengre ventetid på service (snakker vi ett par år ventetid, kanskje..?).

Jeg har kjørt TMS siden sept 2013. Bor i Telemark og har brukt Drammen (og noen ganger Kristiansand) som nærmeste servicesenter. Det blir litt tungvint når en har en liten fix (som 12V batteri i forrige uke) og må bruke halve arbeidsdagen for å få ordnet dette..

Ok, problemet slik jeg ser det er to-delt.. Lang ventetid og får lite geografisk spredd servicesentre.

Hvordan kan vi trykke på for å få flere servicesentre (også ut i distriktene)? Noen som sitter på informasjon om det kommer nye?
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Belloq

Det burde definitivt dukke opp en her i Vestfold snart, men holder ikke pusten.
P85 2014

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: Belloq på tirsdag 28. november 2017, klokken 15:34
Det burde definitivt dukke opp en her i Vestfold snart, men holder ikke pusten.

Da skal jeg rope av glede dersom det skjer!
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Jeronan

#3
More service centers would only be a temporary Band-Aid and not solving the actual problem!

The actual problem is part supply! Tesla has no central parts storage facility in Norway and pretty much all parts are ordered directly from Fremont, USA and take anywhere from 3 to 5 weeks to be delivered in Norway.
( Tesla USA apparently never heard of UPS over there  ::) )

This means, that the service centers are currently swamped with cars, filling up parking lots and service docks waiting for parts to arrive!
All Tesla loaners are always in use and out there and have to be supplemented with fosil rentals, which must be a huge continuous cost for Tesla that can't continue much longer either.

This can only be solved by fixing the parts delivery by either using Express overnight shipping from a Central facility in US and Europe ( they have a parts supply in Amsterdam, but it always seems to be out of stock!  :-\ ) or better yet, open a central parts facility outside Oslo close to Gardemoen, so parts can be delivered same day and overnight.

That will greatly speed up repairs and service and get cars back on the road again, clearing up the Service centers and as result slash the wait times for service booking!  :+1:

I really think Tesla HQ has to take a deep look at Tesla Management in Norway, fire them and replace them with more competent people that actually know what they are doing.
As like you said, this can't go on for much longer. It's a ticking time bomb that is going to get off end next year when a great number of Model 3's start to arrive to Norwegian customers.  :-\
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Vegard Winther

Veldig enig i det Jeronan skriver her.

Var innom Telsa Brumunddal i går og spurte om dette. De avlaster for andre servicesenterne og er fullstendig fullbooket ut til slutten av januar!

Spurte om hva som skjer når modell 3 kommer og fikk som svar at de håper at det kommer minst 15 nye service sentere (Dette var nok vedkommendes personlige mening). Sier nok litt om presset de har om dagen.

Men flere servicesentere alene er nok ikke nok. Er som Jeronan skriver, Tesla bør ihvertfall ha et eget sentralt og stort delelager i Norge, i tillegg til en rekke nye servicesentere. Lurer litt på om denne eksklusive forretningsmodellen er økonomisk effektiv.

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: Jeronan på onsdag 29. november 2017, klokken 10:23
More service centers would only be a temporary Band-Aid and not solving the actual problem!

The actual problem is part supply! Tesla has no central parts storage facility in Norway and pretty much all parts are ordered directly from Fremont, USA and take anywhere from 3 to 5 weeks to be delivered in Norway.
( Tesla USA apparently never heard of UPS over there  ::) )

This means, that the service centers are currently swamped with cars, filling up parking lots and service docks waiting for parts to arrive!
All Tesla loaners are always in use and out there and have to be supplemented with fosil rentals, which must be a huge continuous cost for Tesla that can't continue much longer either.

This can only be solved by fixing the parts delivery by either using Express overnight shipping from a Central facility in US and Europe ( they have a parts supply in Amsterdam, but it always seems to be out of stock!  :-\ ) or better yet, open a central parts facility outside Oslo close to Gardemoen, so parts can be delivered same day and overnight.

That will greatly speed up repairs and service and get cars back on the road again, clearing up the Service centers and as result slash the wait times for service booking!  :+1:

I really think Tesla HQ has to take a deep look at Tesla Management in Norway, fire them and replace them with more competent people that actually know what they are doing.
As like you said, this can't go on for much longer. It's a ticking time bomb that is going to get off end next year when a great number of Model 3's start to arrive to Norwegian customers.  :-\

So, who do we petition for this change to be made? Tweet @Elon? :p
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Jeronan

I just read on the TOCN facebook group a post about a person that was supposed to take delivery of his new Model X today and received a phone call just 15 minutes before agreed time that the delivery is canceled, because they found a faulty sensor.
He will most likely have to wait till 2018 now, because the part is not in stock!

This is really unacceptable and exactly what I mean....insane!  >:(
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Jeronan

#7
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 29. november 2017, klokken 12:33

So, who do we petition for this change to be made? Tweet @Elon? :p

Good point! Maybe TOCN has the means to contact Tesla in USA directly and address these issues that seem to have been going on for years now here in Norway.

It's completely pointless to talk with Tesla management in Norway (they are clearly incompetent, that much is obvious). People already tried this and nothing has changed.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

o.b.lix

Sitat fra: Jeronan på onsdag 29. november 2017, klokken 12:41
Good point! Maybe TOCN has the means to contact Tesla in USA directly and address these issues that seem to have been going on for years now here in Norway.

TOCN har direkte link til John McNeill som er øverste ansvarlige direktør for service på verdensbasis, og når TOCN snakker, lytter John. Der er nok TOCN i en svært unik posisjon.

Det som er viktig er at flest mulig melder seg inn slik at John føler enda større press når TOCN ringer han eller er i møte med han. (Er jo en del andre frynsegoder som kjøring på isbane, rabatter etc)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Celter

Min bil fungerer ikke ordentlig og første ledige tid på service er 30. januar. Helt håpløst.  Det er blitt alt for mange Teslaer i Oslo-området og Tesla er tydeligvis ikke interessert i å følge opp med nok servicesentere.
Nå selger jeg min Tesla og kjøper en bil jeg kan få service på.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Jeronan

Tesla Bærum has a fastlane if it's urgent.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

kakemiks

Har ingen erfaringar med Tesla Servicenter (enda), men har erfaring med Sulland Bil med min gamle Mini. Der tok det godt over ein månad før eg fekk time for å skifte olje, filter mm.
Min personlege meining er at det er grei ventetid - så lenge det ikkje er superkritisk der bilen nektar å starte eller liknande.

2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

Jeronan

Sitat fra: kakemiks på torsdag 07. desember 2017, klokken 11:39
Har ingen erfaringar med Tesla Servicenter (enda), men har erfaring med Sulland Bil med min gamle Mini. Der tok det godt over ein månad før eg fekk time for å skifte olje, filter mm.
Min personlege meining er at det er grei ventetid - så lenge det ikkje er superkritisk der bilen nektar å starte eller liknande.

One month for just regular service is pretty much the norm with most Service centers yes. Same as with Bilia and Jensen&Scheele with our previous Volvo's.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

THE

Ei mnd ventetid på time fra man kontakter verkstedet er nok ikke unormalt. Har derimot aldri vært borti et verksted som bruker mer enn en mnd. på å gi svar på når de har ledig time...

Kontaktet SC Kokstad på tlf. 7. november for å få time til fiksing av diverse småting på ny bil, og fikk beskjed om å sende epost med punktene det gjaldt. Fikk beskjed pr tlf. at de ikke hadde ledig time før ca midt i januar, og fikk ikke tildelt time der og da. Sendte epost 8. november, purret pr. epost 21. november og på nytt 29. november. Har fremdeles ikke hørt noe mer fra service i Bergen.

Jeg hadde godtatt to måneder venting for fiks av de tingene jeg har problem med på bilen min, men det er vanskelig å godta det totale fravær av respons på henvendelser som Tesla klarer å prestere. Ja, jeg vet det er fullt kjør med klargjøring/utlevering av nye biler, men det kommer ikke til å bli færre utleveringer pr. mnd. eller pr service center når Model3 utleveringene kommer i gang for fullt. Tesla kan ikke ignorere eksisterende kunder i all evighet bare fordi de skal levere ut bil til nye kunder. Verkstedkøene må jo øke for hver dag, og det virker ikke som Tesla har en plan for hvordan de skal få ned køene heller.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Jeronan

It seems the SC in Bergen (Kokstad) is the worst in Norway, with Oslo North on second place.

In Oslo area, both Skøyen and Rud (Bærum) are pretty good. Two week average wait time.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA