Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service Ioniq

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), mandag 27. november 2017, klokken 23:07

« forrige - neste »

elektrolux

Siden "service" og EU kontroll på elbil stort sett dekker samme punktene er lurt å vente til bilen er 4 år til første sjekk.

Be gjerne verkstedet om en oversikt over service punkter og EU punkter og pris på å kun ta det utestående etter en EU kontroll. Altså pollen filter, bremseveske, etc.

Alternativt ta dette selv da det ofte tar mindre tid enn å levere bilen fra seg.

Se gjerne denne:

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=41829.0

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Radiobil1

Hva er servicepunktene pr 15000 km?


AppleKnocker

Er det noen som har fått noen ok priser i Osloområdet i det siste? Bilen går 40 000/år så det blir nesten tre servicer pr år  :o

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

PalP

#18
Advarsel: Sjekk servicepriser først.
Jeg gjorde desverre ikke det da jeg hadde min Ioniq EV på 60000 service nylig.
Har vært fornøyd med service prisene på samme verksted tidligere, det falt meg ikke inn å sjekke på forhånd.
Da jeg skulle hente bilen ble jeg presentert en serviceregning på 5900,- Jeg ble mildt sagt forundra og kanskje en smule forbanna, men verkstedet stod på sitt og ville ikke redusere noe. Jeg sjekket i etterkant pris hos naboverkstedet og de skulle ha 4600 for samme service. Flere som har blitt rana?
Jeg har foreløpig valgt og ikke nevne navn, men jeg har veldig lyst til å henge verkstedet ut i alle sosiale medier.

RonnyØ2

Sitat fra: PalP på mandag 01. juli 2019, klokken 09:51
Advarsel: Sjekk servicepriser først.
Jeg gjorde desverre ikke det da jeg hadde min Ioniq på 60000 service nylig.
Har vært fornøyd med service prisene på samme verksted tidligere, det falt meg ikke inn å sjekke på forhånd.
Da jeg skulle hente bilen ble jeg presentert en serviceregning på 5900,- Jeg ble mildt sagt forundra og kanskje en smule forbanna, men verkstedet stod på sitt og ville ikke redusere noe. Jeg sjekket i etterkant pris hos naboverkstedet og de skulle ha 4600 for samme service. Flere som har blitt rana?
Jeg har foreløpig valgt og ikke nevne navn, men jeg har veldig lyst til å henge verkstedet ut i alle sosiale medier.

Hva ble gjort på denne 60000km servicen?

PalP

Sitat fra: RonnyØ2 på mandag 01. juli 2019, klokken 11:04
Sitat fra: PalP på mandag 01. juli 2019, klokken 09:51
Advarsel: Sjekk servicepriser først.
Jeg gjorde desverre ikke det da jeg hadde min Ioniq på 60000 service nylig.
Har vært fornøyd med service prisene på samme verksted tidligere, det falt meg ikke inn å sjekke på forhånd.
Da jeg skulle hente bilen ble jeg presentert en serviceregning på 5900,- Jeg ble mildt sagt forundra og kanskje en smule forbanna, men verkstedet stod på sitt og ville ikke redusere noe. Jeg sjekket i etterkant pris hos naboverkstedet og de skulle ha 4600 for samme service. Flere som har blitt rana?
Jeg har foreløpig valgt og ikke nevne navn, men jeg har veldig lyst til å henge verkstedet ut i alle sosiale medier.

Hva ble gjort på denne 60000km servicen?

Ordinær service med bytte av kupefilter og gearolje samt bremseservice.

iknutis

#21
Betalte ca 1600kr for 110000km service. Fikk selv velge om jeg ville betale ekstra for smøring av bremsene, noe jeg sa ja til. Så det bikket vel akkurat 2000kr.
Dette var hos forhandler Årø bil i Molde.

AbsoluttIkkeFredrik

60 000 km service kom på 3500, - hos Rico bil/auto 8-8 som er merkeforhandler i Ålesund. Sjekket verken pris hos forhandler eller konkurrenter før jeg satt den inn, men utifra det jeg leser over har jeg hvertfall ikke blitt snytt :)

Myrknir

15.000 service var rundt 1600-1700 tror jeg. Gjermundsen Bil i Larvik.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

Kjetil1986

#24
Siden det nærmer seg 60.000 km service på min ioniq, tok jeg å sendte en prisforespørsel til noen forhandlere.

Roa Auto: 3125,-

Glommen Bil: 3800,-

Aaby Auto: 4538,-

Birger N. Haug: 4560,-

Mobile Kjeller: 5095,-

Alle prisene er inkludert smøring av bremser.

Så da blir det service på Roa Auto denne gangen også  :) :+1:
Model 3 long range 2021

DavidSua

Hei! Min første service nærmer seg :-) Kan jeg velge enn annen verksted enn hvor jeg kjøpte bilen?
Hva anbefaler dere rundt Bærum, oslo, asker... jeg mener bedre pris, selvfølgelig :-)
takk

Myrknir

Sitat fra: DavidSua på torsdag 14. november 2019, klokken 20:16
Hei! Min første service nærmer seg :-) Kan jeg velge enn annen verksted enn hvor jeg kjøpte bilen?
Hva anbefaler dere rundt Bærum, oslo, asker... jeg mener bedre pris, selvfølgelig :-)
takk

Du kan, men det er flere verksteder som ikke har kompetansen på el-bil. Og vet ikke om de tilbyr oppdatering av programmvare heller.
Jeg brukte merkeverksted, og det kostet 1700 kr.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

DavidSua

Sitat fra: Myrknir på fredag 15. november 2019, klokken 12:20
Sitat fra: DavidSua på torsdag 14. november 2019, klokken 20:16
Hei! Min første service nærmer seg :-) Kan jeg velge enn annen verksted enn hvor jeg kjøpte bilen?
Hva anbefaler dere rundt Bærum, oslo, asker... jeg mener bedre pris, selvfølgelig :-)
takk

Du kan, men det er flere verksteder som ikke har kompetansen på el-bil. Og vet ikke om de tilbyr oppdatering av programmvare heller.
Jeg brukte merkeverksted, og det kostet 1700 kr.

hei!, jeg mente en annen verksted fra Hyundai, ikke samme hvor jeg kjøpte bilen :-)
betalte du dette penger i oslo, rundt bærum? eller?

Myrknir

Nei dette var i Vestfold, Gjermundsen Bil.
Hyundai Ioniq 2019 Aurora Silver.
Mitsubishi Outlander 2014 PHEV.

Nelz22

Sitat fra: larsif på fredag 19. oktober 2018, klokken 17:22
Betalte ca 1900 Kr hos forhandler for 15000 Km service.
I dag,30000 Km service hos lokalt verksted,1254 Kr inkl kupefilter.
Da kommer jeg igjen neste gang også,sa jeg.

larsif : hvilken verksted er dette?
Ionic 2017 Model (Platinum Silver Metalikk)
Kia Soul 2016 (Grå Metalikk) - SOLGT-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA