Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppgradert lys i e-up

Startet av ReneM, mandag 27. november 2017, klokken 22:49

« forrige - neste »

ReneM

Er det noen som har byttet ut standard lyspærerene med bedre pærer?

Jeg kjøpte i dag 2 stk Philips race Vision pærer. Resultatet er mye mer lys en standard pærer. Je er likevel litt skeptisk til holdbarheten. De skal brenne 200 timer som ikke er så mye. Holder de gjennom vinteren er det innafor men regner med at de varer c 3-4 måneder.

Har sett på Philips sine LED pærer men de koster en del mer og jeg tviler på om de er lovlige.

Pærene kjøpte jeg forøvrig hos jula med 50% rabatt så de koster ikke skjorten. Bytting av pærene tok meg ca. 10 minutter.



2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

aageaasved

har montert xenon h4 bestilte et dyrere sett,er fornøyd ,og de blender ikke.har prøvd led lyste kjæmpebra på nærlys og dårlig på langlys

Radiobil1

Noen som har puttet Led-H4 pærer i up?
Var i tilfellet resultatet bra?

aageaasved

ledpærer bra nærlys,og elendig langlys

Radiobil1

Sitat fra: aageaasved på mandag 11. februar 2019, klokken 08:28
ledpærer bra nærlys,og elendig langlys

Er det basert på test av en pæretype, eller er det generisk at H4 LED gir dårlig fjernlys?

aageaasved

prøvd 3 forsjellige prisklasser,faktisk ga xenonpærene korekt lysbilde på lysjusteringsmaskina

Radiobil1

Da prøver jeg PIAA halogenpærer. De var best i rallylys for noen år siden, og skal være veldig mye bedre enn de fleste andre i halogenklassen.
https://www.arbeidslys.no/halogen/h1-piaa-hyper-arros-5000k

Hadde egentlig lyst til å prøve gule pærer fra samme merke, men ble hvite.

aageaasved


Radiobil1


Radiobil1

Er det noe triks for å få av kontakten med kabler som sitter festet til pæra?
Tør ikke ta i hardere, låsefjøra ryker snart.


Er det noe lås som må trykkes inn, eller noe?

aageaasved

hold igjen pæra m 1 finger og trekk ut kontakten

Radiobil1

#11
Måtte bare rikle hardt i kontakten, brant seg fast over tid sa de.

Da har jeg også kjøpt led lys til parklyset, med canbus
https://www.bildeler.no/lyspare-led/volkswagen/up-/E/2015/EABA/?Vare=61017

Har også kjøpt led ryggelys.

Skal montere i helgen.

Så får jeg se om jeg kjøper led baklys etterhvert. Men nå satser jeg på å kjøre med parklyset som kjørelys, så jeg får lys i instrumentene i tuneller osv. Billigere det enn å kjøpe ny lysbryter med autoinnstilling!

Radiobil1

Kan bare anbefale PIAA pærene, de lyser utrolig mye bedre enn standard H4.


Parklyspærene funker også bra, bruker bare de på dagen. Led buene er jo nokså dure, og ser flere som har ryki langs veien.

epifant

e-up med defekte buer? Har sett masse "enøyde" e-golf, men ingen e-up så langt.
Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

aageaasved


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA