Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er grunnen til at bensinstasjon-kjedene slipper fra seg kontrollen ?

Startet av Initium, søndag 26. november 2017, klokken 19:20

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Agmuns på tirsdag 23. januar 2018, klokken 15:26
De ladestasjonene som Fortum/Grønn kontakt setter opp i dag (ofte på ugunstige steder) er et mareritt for alle som er opptatt av bil. Risikoen for dørbulk på en av de ladestasjonene er mange ganger større enn nærmest inngangsdøren til landets kjøpesentre.

Der er jeg ikke enig, Fortums ladestasjoner står generelt på mye mer attraktive steder enn bensinstasjoner etter min mening. Bensinstasjoner har uansett sjelden noe mat som interesserer meg eller et koselig sted å sette seg ned og spise. Da er det bedre med en ladestasjon som er mer sentralt plassert slik at man har gangavstand til div. restauranter. Slik som de jeg bruker mest nå, i Gran og i Dokka. Riktignok er det stasjoner sentralt plassert på de to stedene også, men slik er det ofte ikke.

Har aldri fått bulk under lading, virker som de fleste elbilister er flinkere til å passe på slikt enn den gjengse fossilbilist. Antageligvis fordi elbiler fortsatt stort sett koster over 100.000,- selv brukt. Mulig det endrer seg når man kan kjøpe 10 år gamle Leafer for 20.000,-...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Burger

Jeg har bulka en elbil for å kunne komme til å lade, men den var idiotisk parkert på skrått.

Min feil, min forsikring dekket skadene på begge bilene og en lærdom rikere :-D
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

moderator 2

Sitat fra: Burger på tirsdag 23. januar 2018, klokken 10:30
Jeg smører matpakke, handler drikke på dagligvarebutikker og så bruker jeg ladestoppen til å gå en tur.

Billigere, bedre mat og jeg trenger å få rørt litt på kroppen etter 1 - 1 1/2 time stillesittende.

Synes du burde skifte nick til "Matpakka" med den holdningen der... :-)
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Burger

Lars: Hahaha, bra observert. :-)

Jeg er veldig glad i burger, men da skal det helst være kvalitet. Sot, Bror, Super Hero Burger eller bedre for de som er kjent i Trondheim. Det som serveres langs veien vil jeg ikke bruke penger på.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Ingeniøren

Sitat fra: Forum Admin på onsdag 24. januar 2018, klokken 14:06
Sitat fra: Burger på tirsdag 23. januar 2018, klokken 10:30
Jeg smører matpakke, handler drikke på dagligvarebutikker og så bruker jeg ladestoppen til å gå en tur.

Billigere, bedre mat og jeg trenger å få rørt litt på kroppen etter 1 - 1 1/2 time stillesittende.

Synes du burde skifte nick til "Matpakka" med den holdningen der... :-)

Men da er han sikkert fastere i kroppen enn mange andre.....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elekTrond

Mon tro om Burger er den ukjente broren til min lokale heimegut Rusleburgern?  :D
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA