Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

60kwh lansering når?

Startet av svingen, søndag 26. november 2017, klokken 18:49

« forrige - neste »

Joltus

Haha! Du tror de bygger om en modell de skal lansere om under to mnd pga dette?

Jaja.....

Blir nok heller laget et adapter om chademo skulle dø ut.

steffeo

I antall ganske så mange chademo biler i norge; skulle det vise seg at chademo forsvinner kommer det nok ett adapter; det må jo være mulig ettersom tesla tidligere har hatt chademo adapter; men nå bytter til CCS.

I følge elbilstatistikk.no; er det registrert over 49k leaf i Norge; tipper kun en promille der manger chademo.

Det er ett ikke problem.

goggo

Sitat fra: steffeo på torsdag 15. november 2018, klokken 09:13
I antall ganske så mange chademo biler i norge; skulle det vise seg at chademo forsvinner kommer det nok ett adapter; det må jo være mulig ettersom tesla tidligere har hatt chademo adapter; men nå bytter til CCS.

I følge elbilstatistikk.no; er det registrert over 49k leaf i Norge; tipper kun en promille der manger chademo.

Det er ett ikke problem.

Tesla burde lage en CCS-Chademo adapter for de stakkars Leaf/Chademo bilistene, slik at man kan lade med 100KW på de nye CCS baserte superchargerne. Nissan vil sikkert bli veldig glad for at deres kunder får muligheten til å se på den flotte Tesla logoen på ladestasjonene hver gang de lader, og for at Tesla tjener penger på det samtidig :)

mvh Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

ThomasEL

Er det noen som vet noe om hvor avansert det er rent teknisk å lage et adapter CCS-Chademo?
En overgang mellom plugger bør jo være helt uproblematisk, men det er vel noe ulikhet i kommunikasjonsprotokoller..?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Homecast

Sitat fra: ThomasEL på torsdag 15. november 2018, klokken 09:41
Er det noen som vet noe om hvor avansert det er rent teknisk å lage et adapter CCS-Chademo?
En overgang mellom plugger bør jo være helt uproblematisk, men det er vel noe ulikhet i kommunikasjonsprotokoller..?

Strømmessig er det lett, men er som du sier totalt forskjellige protokoller.. Men Tesla har jo løst det (men mulig teslaen merker chademo adapteret og det da er bilen som endrer kommunikasjonen kanskje?)
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

Joltus

Sitat fra: goggo på torsdag 15. november 2018, klokken 09:22
Tesla burde lage en CCS-Chademo adapter for de stakkars Leaf/Chademo bilistene, slik at man kan lade med 100KW på de nye CCS baserte superchargerne. Nissan vil sikkert bli veldig glad for at deres kunder får muligheten til å se på den flotte Tesla logoen på ladestasjonene hver gang de lader, og for at Tesla tjener penger på det samtidig :)

mvh Hugo

Tenker det går fint. Med adapter til CCS kan man jo da heller velge ionity sine ladestasjoner. Det blir jo det samme som å se fortum og grønn kontakt når du lader. Har du et problem med det, så finnes det jo folk som hjelper stakkarer med pysiske utfordringer.

Løve

Nå er vi da langt fra tema... Regner med det er lite relevant å oppdatere tråden med før LA Motor show

steffeo

95% av denne tråden har vært lite relevant...

sylwester

Hva kan du forvente deg når eneste kilden til informasjon angående dette ble ytret på lanseringen av 40kWh for over ett år siden.

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

steffeo

Ja jeg mener at moderator burde lukket alle disse trådene om 60 versjonen... og ikke minst nå kommer jo snart info. Så enten lager noen enda en ny tråd eller så blir det i slutten av denne. Haha.

leafnor

Sitat fra: steffeo på lørdag 17. november 2018, klokken 11:43
Ja jeg mener at moderator burde lukket alle disse trådene om 60 versjonen... og ikke minst nå kommer jo snart info. Så enten lager noen enda en ny tråd eller så blir det i slutten av denne. Haha.
............da starter man 90kWh tråden.
Men, det kan ikke drøye i alle fall. Så på en post i det danske FB-Gruppen på Leaf at en dansk nabo hadde møtt på en spansk registrert 60kWh versjon i Danmark, dog "prototype". Og dansken fikk snakket med føreren, som bekreftet at det ikke var noe problem med varmgang i batteriet i alle fall.
Når det nå kjører biler på "åpne" testturer fra Spania til Danmark så kan det ikke være lenge til i alle fall.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Trond.m

Synd han ikke fikk sjekket om den hadde teleskopisk rattstamme   ;)

leafnor

Sitat fra: TM på lørdag 17. november 2018, klokken 18:37
Synd han ikke fikk sjekket om den hadde teleskopisk rattstamme   ;)
Vedder på at den ikke har det.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Joltus

Tviler på de gjør noen slike ting endringer.

Tipper auto fjernlyset krever midtstilt ratt og før det slår seg på igjen under kjøring.
Og klimaanlegget er visstnok likt i alle biler fr Nissan.

For ikke snakke om piping! Har hørt rykter om enda flere pipelyder. Ryktes om piping hver gang man bikker en ny tiende i fart. 50 60 70osv
Men med den nye går det kanskje greit å holde fartsgrensene....

leafnor

Sitat fra: Joltus på lørdag 17. november 2018, klokken 19:26
For ikke snakke om piping! Har hørt rykter om enda flere pipelyder. Ryktes om piping hver gang man bikker en ny tiende i fart. 50 60 70osv
I s...... h....., er det mulig. Har en Outlander PHEV og den har jeg dissikert for å komme til alle summere for å koble ut eller "tape" over så det går å kjøre uten at det virker som man er påkoblet en hjerte-lungemaskin.
Piper det for hver 10 km, og det ikke går å slå av, da blir det ikke noen Leaf 60kWh heller. 40 kWh hoppet jeg over pga rapidgate, måtte alle guder forby piping for hver 10-er >:(
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA