Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

60kwh lansering når?

Startet av svingen, søndag 26. november 2017, klokken 18:49

« forrige - neste »

leafnor

Skjer det så blir det nok funnet opp Chademoadapter, ala Tesla sitt.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

telcontar

Ingen ny info on når denne utgaven av Leaf kommer?

batterimannen

Sitat fra: telcontar på tirsdag 06. november 2018, klokken 18:48
Ingen ny info on når denne utgaven av Leaf kommer?

Nissan i Norge har sagt at de kommer med info i desember i år. Så jeg regner med at jeg bare må smøre meg med tålmodighet en måned til.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

telcontar

Sitat fra: batterimannen på tirsdag 06. november 2018, klokken 20:37
Sitat fra: telcontar på tirsdag 06. november 2018, klokken 18:48
Ingen ny info on når denne utgaven av Leaf kommer?

Nissan i Norge har sagt at de kommer med info i desember i år. Så jeg regner med at jeg bare må smøre meg med tålmodighet en måned til.

Kjedelig å vente ja

sylwester

Siste info om dette var i September 2017. Det er ikke kommet noe nytt etter 2018-lanseringen, men vi nærmer oss deadlinen de har satt med stormskritt siden de sa de skulle lansere lengre rekkevidde i år. Når de tar imot bestillinger og når de kan levere er ren spekulasjon.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

ThomasEL

Snakket med daglig leder hos Sørlandets Bilsenter da jeg hentet ut min 2018 for to uker siden. De hadde ikke hørt noe som helst offisielt fra Nissan enda. De hadde kun spekulasjoner i media å forholde seg til...
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Joltus

Ja samme sa de på Ålgård auto.

Han mente at vi kom til å vite ting før han.

batterimannen

Sitat fra: sylwester på onsdag 07. november 2018, klokken 01:53
Siste info om dette var i September 2017. Det er ikke kommet noe nytt etter 2018-lanseringen, men vi nærmer oss deadlinen de har satt med stormskritt siden de sa de skulle lansere lengre rekkevidde i år. Når de tar imot bestillinger og når de kan levere er ren spekulasjon.

Ja, jeg har ikke sett noe ny offisiell info, men jeg regner med at de kommer med en del i løpet av året:

- Det er mange rykter nå, og det er vi i grunn glade for. Det viser at det er stor interesse for bilen. Det jeg kan si er at det vil komme mer informasjon i løpet av året, sier Marcussen til Side3.

https://www.side3.no/motor/nissan-leaf-far-lengre-rekkevidde-til-hyggelig-pris-6677541
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

xmir

Mener de sa i teknologimagasinet (aftenposten, video) at de skulle prøve e-plus om en måned, men mulig jeg husker feil.

Desti


Splash

Sitat fra: Desti på fredag 09. november 2018, klokken 02:32
Leaf+ debut at LA Motor Show?  :blank:

https://laautoshow.com/manufacturer/nissan/

Offisiel lansering på LA Auto har man visst siden i sommer.  https://executivenissanblog.com/2019-nissan-leaf-e-plus-to-get-more-power-and-extended-range/
Vi trenger litt uoffisielle lekkasjer for å holde oss interessert fram til det  :laugh:

Løve

Whaaaat  :o hvordan har jeg gått glipp av denne? Teller nå uansett sekunder til lansering! Sjeldent gledet meg så mye til en lansering av elbil  :)

batterimannen

Sitat fra: Splash på fredag 09. november 2018, klokken 12:48
Sitat fra: Desti på fredag 09. november 2018, klokken 02:32
Leaf+ debut at LA Motor Show?  :blank:

https://laautoshow.com/manufacturer/nissan/

Offisiel lansering på LA Auto har man visst siden i sommer.  https://executivenissanblog.com/2019-nissan-leaf-e-plus-to-get-more-power-and-extended-range/
Vi trenger litt uoffisielle lekkasjer for å holde oss interessert fram til det  :laugh:

De skriver expected:
The official reveal of this upcoming Nissan electric model is expected to occur during the L.A. Auto Show in November.

På nettsiden til motorshowet så skriver de bare at Nissan kommer med en ny "ukjent" bil. Skal mye til for at det ikke er nye Leaf, men det er ikke offisielt.

I perioden 30 november - 9 desember får vi svaret....
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Joltus

Sitat fra: automat på søndag 04. november 2018, klokken 16:58
Sitat fra: jkirkebo på søndag 04. november 2018, klokken 14:34
Du glemmer Tesla. Tesla kan ikke lades på CCS, men de kan lades fint på CHAdeMO.
Tesla er medlem i CCS, så det er ikke snakk om «om» Tesla vil støtte CCS-lading, men «når». Jeg tipper det skjer i løpet av et par år.
Nå kommer jo M3 med CCS til europa. Så da tenker eg chademo vil få det tøft.

daktari

Da tror jeg dessverre vi neppe vil se utbygging av 100+ kW Chademo i Europa noen gang. Spennende å se hva Nissan velger for Leaf 60 nå.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA