Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

60kwh lansering når?

Startet av svingen, søndag 26. november 2017, klokken 18:49

« forrige - neste »

svingen

Noen som har noe info om det? Er vel flere enn meg som venter i spenning :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

sylwester

De har snakka om at de skal lansere den i 2018, MEN ikke glem at de lanserte 2018-modellen i September så 40 kWh nye Leaf ble lansert i 2017. Hvor mange har fått den i Norge? Ingen.

Sitat fra: https://www.caranddriver.com/news/2018-nissan-leaf-photos-and-information-newsAlthough the Leaf still falls short of the 238-mile range and 60.0-kWh capacity of the Chevrolet Bolt EV, Nissan will take on that model with a 60.0-kWh version, badged Leaf e+, due later next year as a 2019 model.

Andre bilmerker selger ny årsmodell det siste kvartalet eller kanskje tidligere. Jeg gjetter Nissan vil lansere 2019-modellen i September. Enkelte markeder vil muligens få den før årsskiftet f.eks. Japan, men jeg er ikke sikker på at Norge vil få 2019-modellen mye raskere enn vi idag får 2018-modellen.

Med PSA i limbo så er største konkurrenten til Leaf TM3. 40kWh Leaf klarer å konkurrere godt mot alle de andre. Des lengre de venter med e+ dess lengre vil de kunne melke markedet med sin 40kWh Leaf. Jeg tror 60kWh muligens vil koste litt mer og at 40kWh blir fortsatt en opsjon som muligens har kortere leveringstid. (Er jo LG Chem som skal levere 60kWh, kan godt hende de bruker forskjellig leverandør på de to pakkene i begynnelsen)
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Gordon Retriever

Det er tvilsomt at Nissan vil gjøre feilen å skade salget av 40kWh-Leaf ved å lansere modellen med større batteri for tidlig.
Det vil også være i god Nissan-tradisjon å drøye lanseringen til batteriprisene har kommet ytterligere nedover, slik at prispåslaget blir lite nok til at bilen blir salgbar utenfor Norge.

Bondeknøl

#3
Det går jo veldig dårlig om dagen med de to billigere bilmodellene som har lovet 60kw batteri i bilene sine. Kanskje en grunn til at Nissan drøyer litt med 60kw? De har jo heller ingen reelle konkurrenter i samme prisklasse som kan tilby noe lenger rekkevidde med det første, derfor haster det ikke så fælt for Nissan.

sylwester

Nissan har sagt de vil lansere 2019-modell med 60kWh, men har ikke sagt når vi kan bestille eller få den. Hvis de lanserer den 31. desember så har de holdt det de lover og ikke "drøyet" noe. Alternativt kan de lansere den tidligere å ha en vesentlig høyere pris slik at folk fortsatt kjøper 40kWh og heller dra ned prisen når konkurrentene klarer å levere et konkurrerende produkt til en lavere pris.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Bondeknøl

Enig sylwester.
Lansering og levering er jo også to forskjellige ting. Det er jo lenge siden model3 ble lansert.......

Zero-talent

Forhandleren "min" snakket om levering godt ut i 2019, basert på tidligere erfaringer med både leaf og øvrige modeller fra nissan. Det virker logisk, med tanke på lansering og levering av 40kwh-versjonen. Så spørs det jo om batteripris og tilgjengelighet er på plass... Og ikke minst når tesla 3 begynner å komme for fullt.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: sylwester på søndag 26. november 2017, klokken 21:47
.... (Er jo LG Chem som skal levere 60kWh, kan godt hende de bruker forskjellig leverandør på de to pakkene i begynnelsen)
Er det da muligens som samme leverandør for alle 60/64kWh (netto/brutto) batteri og motor til Ampera-E/Bolt/Kona electric/Niro EV/Leaf ?? Virker som LG Chem har samme spesifikasjoner til alle med 60/64 batteri.....

hemi

om audi gearer up da gidder jeg nok ikke leaf, men om leafen kan leveres før audi.. da skal jeg vurdere det.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: hemi på mandag 27. november 2017, klokken 22:49
om audi gearer up da gidder jeg nok ikke leaf, men om leafen kan leveres før audi.. da skal jeg vurdere det.
Det er vel et spørsmål om hvilken pris man forlanger på E-Tron også....

hemi

Det er sant, men føler den er verdt 100% mer enn en leaf, men ikke 200%. og ikke tesla 400% :p

AnfieldRoad


Bondeknøl

Det er veldig enkelt å mene noe om rekkevidden på 60kw. Gang rekkevidden på en 40kw med 1,5 så har du det.
Er rekkevidden 250km med 40kw, så vil den være ca 375km med 60kw.

AnfieldRoad

Ok!

Men da forstår jeg det egentlig ikke helt. Fordi Hyundai Kona skal ha batteripakke på 65KW ( største) og rekkevidde på 500 KM

Tesla 75KW har rekkevidde på 490:

Så da henger ikke dette helt på grep.

Kanskje det er stor forskjell ifra type bil?

zbk

Er ikke Teslas oppgitt som EPA-rekkevidde og den andre som NEDC-fantasi?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA