Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Koble telefon til radio via bluetooth

Startet av C-Zero, torsdag 26. mai 2011, klokken 12:53

« forrige - neste »

C-Zero

Hei.

Vi har en Citroen C-Zero som har radio med bluetooth. Jeg har prøvd å parre min Iphone4 med radioen men det feiler med feilkode "Service not supported. Pairing has been deleted".

Jeg er rimelig sikker på at jeg har gjort det på riktig måte (selv om min bil kom uten instruksjonsbok). Forhandler sier at alle bilene de har fått har samme problemet og at de venter på tilbakemelding fra fabrikken. Er det noen andre som har fått til denne integrasjonen eller kjenner til triks som kan løse problemet?

Eirik
Tesla Model X 75D. Bestilt 31.07.2017. Bekreftet 07.08.2017.
Citroen C-Zero 2011-2016

Mollerup

Jeg får ikke opp Bluetooth i det hele tatt på min radio. Har kontaktet forhandler som ga omtrent samme tilbakemelding.

Andre ting som mangler: Navigasjonssystem, servicehefte, nødsystem (ingenting skjer når en trykker på nød-knappen, den med Citroen-logo).
Oslo - Saxo 2002 - C-Zero 2011

Lauritz

Samme her. Har prøvd et par telefoner uten hell. Et par Google-søk tyder på at dette er et generelt problem med anleggene i endel Citroën-er, og løsningen som dukker opp på diverse forumer er å resette radioen gjennom å koble fra batteriet. Jeg har ikke forsøkt dette selv ennå, og er vel litt mer skeptisk (sannsynligvis ubegrunnet?) til å koble fra batteriet på en ny elbil enn jeg ville vært på en bil med forbrenningsmotor.

Husk at du trenger en pin-kode for å starte radioen igjen dersom den resettes. Den skal stå på et klistremerke i manualen, siden jeg ikke har fått noen manual ennå fikk jeg koden på en lapp.

I følge min selger (Auto-Elite Billingstad) blir navi ettermontert på alle de første bilene som ble levert uten. Jeg fikk det uansett med. Samme mann sa også at nødsystemet vil gå live i Norge til høsten.

Er det forresten noen C-Zero-eiere som har fått tilsendt Norstarts velkomstmappe fra Citroën? Jeg fikk beskjed om at de skulle sende den i begynnelsen av denne uken, men har ikke sett noe til den ennå.
Oslo. C-Zero.

C-Zero

Jeg har nå omsider mottatt brukerveiledning til min bil. Det bør alle andre også ha fått.

Jeg snakket med Citroen Norge i forrige uke. De sier at problemet med Bluetooth har vært kjent for forhandlerne siden påske. Det er feil i en styringsboks blant de først produserte C-Zeroene. Bilene vil bli kalt inn når den nye boksen ankommer. La oss håpe relativt snart.
Tesla Model X 75D. Bestilt 31.07.2017. Bekreftet 07.08.2017.
Citroen C-Zero 2011-2016

post@eveneven.no

Jeg har ikke fått til dette og er meget misfornøyd med hvordan Citroen har valgt å ikke løse dette/utsette problemet/skylde på jordskjelvet i Japan.

I tillegg er navigasjonen som kom med bilen en vits. Garmin navi 1240 ? Det er ikke My way navigasjon som det står i min kontrakt.

De har nå hatt siden mars å utbedre dette. Ingenting har skjedd. Er det noen av dere som har fått noen løsning på dette problemet?

C-Zero

Jeg er svært misfornøyd med måten Citroen har håndtert bluetooth-problemet på. Jeg har ikke fått noe informasjon og har måttet purre selv (først på forhandler og deretter på Citroen Norge).

Status er at de har funnet ut at bluetooth-styringsenheten mangler i min bil. Jeg har fått time 1.september hvor de skal sette denne inn. Jeg måtte faktisk ta med bilen til en forhandler for at de skulle sjekke om boksen var der eller ikke. Det hadde de ikke oversikt over.

Gleder meg til den er på plass. Jeg er ganske fornøyd med den lille Garmin Navi 1240, men så ble jeg ikke lovet noe annet heller. Kjøpte i mai.

Eirik
Tesla Model X 75D. Bestilt 31.07.2017. Bekreftet 07.08.2017.
Citroen C-Zero 2011-2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA