Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Driftsproblemer Connected Drive

Startet av Trond.m, lørdag 03. februar 2018, klokken 09:47

« forrige - neste »

Trond.m

Det er flere som ikke får lagt til bilen til connected drive i går og i dag, 3. februar.
Har forsøkt flere ganger og bilen mottar ikke melding med kode.
Dårlig at de ikke legger ut en melding om driftsproblemer.
Noen som har samme erfaring, eller har fått det til ?

Orbit

Har ikke lagt til bil nylig, men har sett en gang i går og i dag at app'en ikke har registrert noen bil det første minuttet eller så. Den starter med en bil med slør over, før riktig bil endelig dukker opp. Så det er ikke helt patent om dagen.

Tips:

  • Prøv å logg ut/inn av app
  • Legg til bil via nettsidene i stedet
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

Det er nettsidene jeg benytter. Snakket også med en hos Bilia som sa han hadde problemer, så det er nok en teknisk feil. Men irriterende at de ikke informerer kundene.

broombroom

Jeg hadde problemer med å starte oppvarming fra appen i går. De har vel driftproblemer. Men det virker igjen i dag

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

2018 BMW i3 Lci 94Ah Fully Charged Edition
2010 BMW E61 535dAT MSport Edition
2007 BMW E61 520dAT (x)
2001 Volvo S60 2.0T (x)

Trond.m

Jo, men det gikk fortsatt ikke å legge til en ny bil da jeg testet ca kl 13.  >:(

skwelbil

De siste 2 ukene har jeg på Android måtte skrive inn brukernavn og passord og konfigurert appen på nytt nesten annenhver gang jeg har åpnet den. Dette gjelder BMW Connected appen, den gamle BMW i appen fungerer fint.

Finnes det noe sted - bortsett fra i "Play Store" man kan melde feil?
BMW i3S 120ah Fully Charged 2019

elbil4ever

For alle apper i Google playstore er det endel facts helt i bunnen av den skjermen som dukker opp hvis du trykker på den grønne boksen like under appnavnet når du står "inne" og ser på appen.

Helt nederst står det versjonsnummer, antall nedlastninger og endel annet.

Det står også at apputvikleren kan kontaktes på BMWConnectedAndroidFeedback@bmwgroup.com

...om det gir noen respons er jo et helt annet spørsmål :)  Men verdt et forsøk!

Trond.m

De er nok bedre å benytte den kontaktinformasjonen som er oppført på web-siden. De har en ansatt som jobber med connected drive. Jeg fikk raskt «hjelp», men det løste ikke mitt problem. Hun ba om at jeg ringte tilbake hvis det ikke løste peoblemet, så jeg prøver på nytt i morgen.

info@bmw.no

Telefon:
+47 67 81 85 00
Ma - Fr 09.00 -16:00

Trond.m

Fikk epost fra bmw om at de hadde lagt til bilen manuelt på min connected drive profil. Nå kommer den opp i web-versjonen, men ikke i connected drive eller i-remote appen. Så jeg er fortsatt like langt..eller kort vil jeg si  :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA